چچ

تعامل و همکاری

در سال‌های اخیر، کلمه «همکاری - Collaboration» بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است، به ویژه در بازاریابی و سایر حوزه‌های مشابه در بخش حرفه‌ای این موضوع مطرح است.

تعامل و همکاری

ابزارهای تعامل سازمانی در واقع یکی از مهمترین جنبه های هر استراتژی تجاری موفق هستند و واقعیت این است که همکاری برای هر سازمانی معنای متفاوتی دارد. این امر به محصولات و خدمات ارائه شده، اهداف کلی و موارد دیگر کاملا بستگی دارد. در هسته خود، همکاری زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند نفر از اعضای یک تیم برای حل مشکلات و دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

چرا همکاری و تعامل؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان بیشترین بهره را از ابزارهای همکاری سازمانی داشته باشد، در وهله اول دلایلی را که می‌خواهید "همکاری" را معرفی کنید، در نظر بگیرید. در صورت انجام موفقیت آمیز همکاری، مزایای بسیاری با خود همراه دارد.از جمله موارد زیر وجود دارد:

ذخیره زمان

زمان در هر صنعتی بسیار مهم است و هر چه بیشتر زمان ذخیره کنید بهتر است. هنگامی که کارمندان با یکدیگر همکاری می کنند، با دستیابی به هدف نهایی به روشی بسیار سریعتر، در وقت سازمان شما صرفه جویی می شود. به هر حال، زمان پول است و هر چه بیشتر بتوانید با استفاده از ابزارهای همکاری سازمانی پس انداز کنید، بهتر است.

تقویت روابط تیمی

از بسیاری جهات، تیم شما مانند یک واحد خانواده است. بنابراین، ایجاد روابط کاری مؤثر بین اعضا مهم است. ابزارهای همکاری سازمانی راهی عالی است تا اعضای تیم مفهوم کار با هم را،برای رسیدن به یک هدف مشترک، راحت تر درک کنند. به این ترتیب، هدف دوگانه ای را دنبال می کند که می تواند به سود کسب و کار شما باشد.


بهبود مدیریت پروژه

مدیریت یک پروژه یا تیم فرآیندی است که می تواند دشوارتر از آن باشد که افراد زیادی بتواننددر آن اعتبار کسب کنند. استفاده از ابزارهای همکاری سازمانی، ارتباطات را بهبود می بخشند و از بروز اشتباهات قابل اجتناب جلوگیری می کنند، پس روشی عالی است برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از تیم خود می برید. وقتی مردم با هم کار می کنند، احتمال نادیده گرفتن وظیفه ای خیلی ضعیف است.


سازماندهی بهتر

انجام کاری در وسط اجرای یک پروژه به راحتی می تواند فراموش شود که منجر به دردسر و اتلاف وقت می شود. سازماندهی بهتر چیزی است که هر شرکتی باید برای اجرای آن تلاش کند، حتی اگر کارها اکنون به خوبی پیش می رود. در بسیاری از موارد، استفاده از ابزارهای همکاری سازمانی بهترین دارو برای بهبود مشکلات سازمان است.

سطوح همکاری در سازمان شما

همانطور که احتمالا می دانید، سطوح مختلفی از همکاری وجود دارد که هر کدام تأثیرات منحصر به فردی بر تجارت شما دارند. یادگیری نحوه همکاری موثر تماماً در مورد درک چگونگی انجام این فرآیند است. در حالی که «سطوح فرعی» بیشماری از سازمان وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، درونی کردن جنبه‌های سه گزینه رایج می‌تواند مفید باشد:

سطح تیم (Team level)

در هسته اصلی، همکاری درباره گروه کوچکی از افراد (معمولاً بین دو تا ده) است که برای حل یک مشکل با هم کار می کنند. و اغلب به عنوان "همکاری در سطح تیم" نامیده می شود که قوی ترین و همچنین مؤثرترین نوع آن است. وقتی یک تیم در پروژه ای همکاری می کند، اعضا با آگاهی از اینکه بخشی از یک گروه کوچک هستند و فقط باید روی آنچه در داخل آن اتفاق می افتد تمرکز کنند، آسوده تر هستند.


سطح اجتماع (Community level)

هنگامی که شروع به گذر از همکاری در سطح تیم کنید، معمولاً وارد همکاری در سطح اجتماع خواهید شد. در کسب‌وکارهای مدرن، این سطح معمولاً به کار با دیگران در یک گروه اجتماعی برای بهبود اوضاع در سطحی کلان‌تر، اشاره دارد. این می تواند شامل خدمات مشتری، رابط کاربری در فضای اجتماعی ، یا استراتژی های ایجاد محتوا باشد. هرچند یک اجتماع معمولاً بزرگتر از یک تیم است،اما یک پله پایین تر از سطح همکاری شبکه ای است.


سطح شبکه ای (Network level)

اگر همکاری در سطح تیم به عنوان یک رویکرد خُرد در نظر گرفته شود، همکاری در سطح شبکه از نوع کلان است. سطح شبکه نه تنها سازمان شما، بلکه افراد بیرونی را که مستقیماً مرتبط به کار شما هستند را نیز لحاظ می کند - برای مثال خریداران و مشتریان. تفاوت عمده بین همکاری در سطح اجتماع و شبکه در این است که اولی معمولاً فقط کارکنان داخلی را شامل می شود، در حالی که دومی به مخاطبان داخل و خارج سازمان خدمت می کند.

همکاری آنلاین چیست؟

به بیان ساده…

همکاری سازمانی آنلاین مجموعه ای از فرآیندها و ابزارهایی است که به همکاران اجازه می دهد تا از طریق سیستم های مبتنی بر وب با یکدیگر (و همچنین با شرکا و مشتریان) برای اشتراک اطلاعات و کار در جهت یک هدف مشترک، تعامل داشته باشند.

ابزارهای همکاری آنلاین برای کسب و کار یکی از بهترین روشهای ساده‌سازی گردش کار برای شرکت‌هایی با کارمندان از راه دور است و به سرعت در جامعه تجاری در حال گسترش است.

همکاری آنلاین جنبه‌های رسانه‌های اجتماعی، تجارت سنتی و جمع‌سپاری را با هم ترکیب می‌کند تا تجربه‌ای بر خلاف هر چیز دیگری ایجاد کند. و اینگونه در بهبود کارایی، بهره‌وری و نوآوری کسب و کار مؤثر است.

همکاری آنلاین برای کسب و کار چه می کند؟

اگر همکاری آنلاین به هر دلیلی در حال گسترش است، به دلیل مزایای تجاری در بسیاری از صنایع مختلف است. به عنوان مثال، به کارکنان اجازه می دهد تا به شیوه ای ساده از راه دور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و کار کنند. این نه تنها کارایی را بهبود می بخشد، بلکه به آنان امکان می دهد یکدیگر را بشناسند، هماهنگی در کار و روابط نیز ایجاد کنند.

بستر تعاملات سازمانی آنلاین ماهیتی مترقی دارد و آن را به یک پلتفرم ایده آل برای مشاغل آینده نگر تبدیل می کند.

ایجاد ایده هایی را تقویت می کند که در صورت نبود این ابزار احتمالا به نتیجه نمی رسند، مشکلات بالقوه را قبل از پدیدار شدن برطرف می کند، و به طور کلی یک محیط کاری لذت بخش تر و بدون استرس ایجاد می کند.

برای کسب‌وکارهایی که خارج از یک مکان متمرکز فعالیت می‌کنند، وجود ابزارهای تعاملات سازمانی مثل تحقق یک رویا است.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس کوتاه شده: