چچ

نکات و ترفندهایی جهت دستیابی به موفقیت های بزرگ در سال جدید

اکنون جهان بیش از هر زمان دیگری به فناوری های اینترنتی وابسته است. این بدان معنی است که اهمیت مهارت های مجازی ما نیز در حال افزایش است.

نکات و ترفندهایی جهت دستیابی به موفقیت های بزرگ در سال جدید

1. مهارت های مجازی خود را تقویت کنید

اکنون جهان بیش از هر زمان دیگری به فناوری های اینترنتی وابسته است. این بدان معنی است که اهمیت مهارت های مجازی ما نیز در حال افزایش است.

در سال پیش رو برای اینکه دارای یک کسب و کار موفق باشید و از چرخه رقابت سایر رقبا عقب نمانید، لازم است که همه اعضای کسب و کار مهارت های زیر را آموزش ببینند:

  • توانایی مدیریت فعالانه تعاملات مبتنی بر رسانه
  • توانایی ایجاد هنجارهای ارتباطی
  • امکان ایجاد روابط اجتماعی با همکاران
  • توانایی نمایش همکاری

با توجه به این واقعیت که همه ذاتاً در کار مجازی تبحر ندارند ، صاحبان مشاغل باید چیزی بنام "هوش مجازی" بسازند، که مجموعه ای از استراتژی ها و رفتارهایی است که در محل کار ایجاد می شود.

هوش مجازی

در شرایط مختلف، هوش مجازی ممکن است شامل موارد مختلفی باشد، ولی دو مورد زیر در اکثر مشاغل مشترک هستند:

  • ایجاد قوانین تعامل برای تعاملات مجازی
  • ایجاد و حفظ اعتماد

بیایید هر یک از اجزای فوق را مورد بررسی قرارداده و مطالعه دقیق تری راجع به آنها انجام دهیم.

قوانین تعامل

در شرایط دورکاری اغلب افراد (به ویژه برای اولین بار)، غالباً به اشتباه تصور می کنند که قوانین سخت گیرانه کار حضوری دیگر وجود ندارد. البته این نمی تواند دور از حقیقت باشد.

این تصور غلط از این واقعیت ناشی می شود که کار در محل فیزیکی، فضایی را با قوانین مشترک از پیش تعیین شده ایجاد می کند که لازم نیست آموزش داده شود زیرا اکثر مردم از قبل از آنها آگاه هستند.

به همین دلیل تهیه یک سری قوانین مشابه برای دورکاری و اعلان آنها برای اینکه کارمندان بتوانند خود را با آن ها وفق دهند بسیار ضروری می باشد.

در حال حاضر، قوانین دورکاری چندان پیچیده نیستند و بیشتر حول محور ارتباطات و ابزاری هستند که شما استفاده می کنید، موارد زیر نمونه هایی از قوانینی است که در فضای دورکاری می توانند حاکم باشند:

  • در هر شرایطی از چه ابزار ارتباطی استفاده کنید. به عنوان مثال: نامه الکترونیکی جهت اسناد رسمی - چت برای مسائل کوچکتر که نیاز به پاسخ فوری ندارند - تماس ویدیویی برای موارد فوری - کنفرانس ویدیویی برای جلسات و ...
  • تعیین زمان مناسب برای برقراری ارتباط (به عنوان مثال، جلسه برنامه ریزی هر دوشنبه ، جلسه چکاپ روزانه در ساعت 5 بعد از ظهر و غیره)
  • نحوه ذخیره ، ویرایش و به اشتراک گذاری اطلاعات (به عنوان مثال، کلیه اسناد باید از در محل خاصی ذخیره شوند و جهت انتقال اسناد فقط از ابزار خاص سازمانی باید استفاده شود)

در حالت ایده آل ، تمام ارتباطات و تعاملات شما باید در بستر یک ابزار یا اکوسیستم واحد انجام شود و کلیه پرونده ها فقط از همان طریق به اشتراک گذاشته شوند. این تنها راه دستیابی به حداکثر کارایی و بهره وری در یک سازمان دورکار است.

ایجاد اعتماد و حفظ آن

یکی از بزرگترین خطرات دور کاری فقدان معاشرت است که در نهایت منجر به عدم اعتماد می شود. برای جبران ناتوانی در برقراری ارتباطات رو در رو ، سعی کنید در جلسات آنلاین خود حتی الامکان از تماس ویدئویی استفاده کنید و نیز فضای غیررسمی تری ایجاد کنید.

پرسیدن سئوال های ساده مانند "آخر هفته شما چطور بود" یا تشویق کارمند خود برای به اشتراک گذاشتن برخی اخبار و رویدادهای شخصی یک روش عالی برای ایجاد یک حس خوب و افزایش اعتماد در ارتباطات روزمره شماست.

راه دیگر برای مقابله با این مشکل، ایجاد اصطلاحاً "جلسات آنلاین غیررسمی" است که در آن هیچ موضوعی در رابطه با کار مورد بحث قرار نگیرد و کارمندان شما بتوانند در آن جلسه در مورد هر چیزی که دوست دارند صحبت کنند، در این جلسات تصاویر خنده دار را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، اخبار غیر کاری را به اشتراک بگذارند و غیره.

تجارت خود را آنلاین انجام دهید

هنگامی که صحبت از دور کاری و ایجاد پایه ای محکم برای موفقیت در کسب و کار در سال 2021 می شود، عامل مهم دیگر اطمینان از داشتن بستر لازم و ابزارهای کارآمد برای فروش آنلاین است.

در سال 2020 شاهد افزایش چشمگیری در خرید و فروش آنلاین بودیم، بر اساس گزارش IBIS ، در این سال فروش مواد غذایی آنلاین رشد 74.5 درصدی را در ایالات متحده تجربه کرده.

حتی اگر تجارت فعلی شما در ابتدا به صورت آنلاین نبوده است، قطعاً شما باید در سال 2021 این کار را شروع کنید. در بسیاری از زمینه ها پتانسیل های زیادی جهت راه اندازی کسب و کار آنلاین وجود دارد.

بسیاری از پورتال های ابری اکنون این امکان را به شما می دهند تا با چند کلیک بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

2. بر سلامتی خود تمرکز کنید

سال 2020 بار دیگر ثابت کرد که مراقبت از خود و مراقبت از سلامتی خود تا چه اندازه حیاتی است. اگر می خواهید در سال 2021 موفق شوید، باید توجه بیشتری به وضعیت سلامتی خود و کارمندان خود داشته باشید.

موضوع "سلامتی" ، علاوه بر بدن شامل روح و روان انسان نیز می شود. سلامت روان اگر اهمیتش بیش از سلامت جسمی نباشد، یقیناً کمتر از آن نیست.

در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که برای حفظ سلامتی و بهره وری در طول سال 2021 اگر انجام دهید در سلامتی جسم و روان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت:

وقت بیشتری را در خارج از منزل سپری کنید

همیشه در خانه نمانید. هر چند وقت یک بار بیرون بروید، و سعی کنید پیاده روی طولانی در پارک انجام دهید یا صبح ها آهسته بدوید. این تلاش های کوچک در نهایت نتایج خوبی بهمراه خواهند داشت و احساس بهتری خواهید داشت.

مراقبه کنید

مدیتیشن نوعی تکنیک پیچیده نیست که فقط برای افراد خاصی قابل انجام باشد. اساساً، این راهی برای پاکسازی ذهن و خلاص شدن ذهن شما از هرگونه فکر غیرضروری یا مضر است و مانند سم زدایی برای بدن عمل می کند.

این کار فقط 10-15 دقیقه در روز طول می کشد و به جز نشستن در وضعیت راحت و تمرکز بر روی نفس کشیدن آرام و یکنواخت، هیچ چیز دیگری را شامل نمی شود. سعی کنید چند بار در روز آن را انجام دهید ما تضمین می کنیم که نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کنید. در نتیجه مدیتیشن افکار در ذهن شما شفاف تر می شود و خیلی سریع شروع به گرفتن ایده های جدید می کنید.

عادت های بد را شناسایی کنید

علاوه بر عادات بد شناخته شده که همه می دانند، عادت های بد دیگری نیز هستند که ممکن است به اندازه سیگار کشیدن یا نوشیدن نوشابه های گاز دار و یا خوردن غذاهای بی ارزش شناخته شده نباشند، اما به همان اندازه مخربند.

یکی از این عادت های بد، تماشا و یا خواندن زیاد اخبار است. سعی کنید خواندن اخبار روزانه خود را محدود کنید. دقیقاً مانند کاری که با کربوهیدرات یا چربی انجام می دهید. آن را یک رژیم غذایی برای ذهن خود در نظر بگیرید.

یکی دیگر از این عادات بد، صرف وقت بیش از حد در شبکه های اجتماعی است.

3. هدف گذاری و برنامه ریزی

هدف گذاری و برنامه ریزی در هر دو سطح شخصی و تجاری با اهمیت و اثر بخش است. بهترین راه برای حرکت به جلو و دور نشدن از مسیر انتخابی خود، داشتن یک برنامه و پیروی از آن با اعتقاد محکم است.

این امر به ویژه در مورد صاحبان مشاغل و مدیران اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید هر آنچه را که قابل برنامه ریزی است، برنامه ریزی کنید. اهداف اصلی خود را به نقاط عطفی تقسیم کرده و اولویت های خود را در آن مشخص کنید و به خاطر بسپارید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می رود. اگر آدم با برنامه ای باشید، مردم بدون قید و شرط به شما اعتماد خواهند کرد.

از منظر کسب و کار، منظم بودن به معنای مدیریت تمام وظایف و پروژه ها در یک فضا است که هر یک از کارمندان بتوانند باتوجه به سطوح دسترسی شان با آن کار کنند. اگر هنوز از ابزار مدیریت پروژه / کار و مانند اینها استفاده نمی کنید، باید بدانید که امکانات زیادی را از دست داده اید.

4. خوشبختی و رفاه

و در نهایت اینکه همه چیز نباید در مورد کار باشد. اگر صلح و هماهنگی در درون ما نباشد، دستیابی به موفقیت حرفه ای دشوار است. برای بازگرداندن این هماهنگی و برقراری آرامش در ذهن ما، باید بیشتر به موضوع خوشبختی و رفاه کارمندان فکر کنیم.

در آن بخش کارهای زیادی می توانید برای کارمندان دورکار خود انجام دهید:

  • همکاری ها و برنامه های غیرکاری را حمایت کنید (به ویژه اگر شامل یک عامل رقابت باشد)
  • سنت ها و آیین های تیمی را ایجاد کنید تا احساس تعلق را به تازه واردان خود منتقل کنید
  • برای جلسات خود تم تعیین کنید (به عنوان مثال ، در یک روز خاص ، هر کس باید چیزی صورتی بپوشد یا با لهجه صحبت کند. این چیزهای به ظاهر احمقانه واقعا می تواند طنز خنده دار به ارمغان بیاورد و نمک کار روزمره شما باشد)
  • چالش های آنلاین را شروع کنید (که ممکن است به کار شما مرتبط باشد یا نباشد - به عنوان مثال ، مواردی مانند چالش "یک آهنگ بخوان" یا "وگان برای یک روز" همیشه سرگرم کننده هستند)


ما برای شما بهترین ها را در سال 2021 آرزو می کنیم!

نویسنده: حسن کاشانی
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس کوتاه شده: