چچ

چگونه دورکاری موفق تری از خانه داشته باشیم: 24 نکته از تجربیات افرادی که این کار را با موفقیت انجام می دهند

COVID-19 ، باعث شد دور کاری در منزل تبدیل به جایگزین ضروری کار در دفاتر لوکس، برای بسیاری از متخصصان شود. اما کدام محیط کاری به ما امکان بهره وری بیشتر می دهد: منزل یا اداره؟

چگونه دورکاری موفق تری از خانه داشته باشیم: 24 نکته از تجربیات افرادی که این کار را با موفقیت انجام می دهند

هنگام کار در اداره، همکاران شما اغلب بزرگ‌ترین مانع پیشبرد و انجام به موقع کار هستند. آنها وسط کار به شما سر می زنند، و با گفتگو با شما یا دعوت به ناهار، و یا موارد مشابه دیگر ، شما را درگیر می کنند. داشتن روابط اجتماعی خوب است، اما اگر به راحتی باعث حواس پرتی شما شود، تبدیل به چالش می شوند.

با این حال، دورکاری در منزل نیز معایب خود را دارد، به عنوان مثال اعضای خانواده تبدیل به بزرگترین حواس پرتی شما می شوند. خودتان هم تبدیل به بدترین دشمن خودتان می شوید، زیرا بدون وجود همکاران، شما آزادید که خیلی رفتارها را بدون مزاحمت انجام دهید. در هنگام کار در خانه هیچ کس شما را تماشا نمی کند، و لزوماً فشار و یا تعهد برای انجام کارها احساس نمی کنید. ( و البته لازم نیست شلوار بپوشید).

در این مقاله نکات و ترفندهای عالی دورکاری با استفاده از تجربیات برخی از افراد دورکار موفق گردآوری شده است، که در ادامه به آن می پردازیم.

چگونه دورکاری موفق تری از خانه داشته باشیم

1. انتظارات خود را با هر کسی که در خانه با شما خواهد بود در میان بگذارید.

درست است که شما در خانه کار می کنید اما اشخاص دیگر هم حضور دارند. پس مطمئن شوید که هم اتاقی، اعضای خانواده و حتی حیوان خانگی شما، در طول ساعات کاری به فضای کاری شما احترام بگذارند. اینکه در خانه کار می کنید به این معنی نیست که در خانه و در حال استراحت هستید.

اگر فضای مشترک دورکاری با شخص دورکار دیگری دارید، احتمالا باید قوانینی را در مورد زمان جلسات، میز و صندلی‌های مشترک و زمان‌هایی که برای انجام کار به سکوت نیاز دارید را وضع کنید.

مدیر عامل شرکت سام مالیکارجونان(Sam Mallikarjunan) از چگونگی انجام کارهایش حتی با حضور اشخاص دیگر در اطرافش اینگونه می گوید:

"اگر قرار است شخص دیگری هنگام کار در خانه باشد، باید برای آنها روشن کنید که شما چه زمانی مشغول کار هستید (در مورد من زمانی که هدفون روی گوش های من هست به اطرافیانم می فهماند که مشغول انجام کار هستم)، حتی اگر اینطور به نظر برسد که شما مشغول الکی چرخیدن در خانه هستید."

او افزود:

"کارهای زیادی که باید در طول روز در خانه انجام دهید، به راحتی می تواند حواس‌تان را از انجام کار اصلی پرت کند."

2. خوب استراحت کنید

به عنوان یک دورکار، استراحت کردن را فراموش نکنید. اجازه ندهید این تفکر که چون شما در فضایی کار می کنید که همانجا هم می خوابید، مانع از صرف پنج دقیقه استراحت شما شود.

به جای باز کردن YouTube و تماشای چند کلیپ ، از زمان استراحت خود برای دور شدن از میز کار استفاده کنید. به پیاده روی بروید، از هوای تازه لذت ببرید یا زمانی را با افراد دیگری که ممکن است در خانه باشند بگذرانید.

به توصیه جینی مینیو (Ginny Mineo) توجه کنید:

" استراحت‌هایی، مانند درست کردن و خوردن ناهار، می‌توانند شما را برای انجام بهتر کارها شارژ کنند. تصور نکنید که برای بهره‌وری بیشتر در خانه باید دائم در حال کار باشید."

3. با دیگران تعامل داشته باشید

وقتی شما از خانه شروع به کار می کنید، احتمالاً تعاملات اجتماعی گهگاه با همکارانی که در طول روز به آنها عادت دارید را از دست خواهید داد. با دورکاری در منزل، صحبت های کوچک با دیگران و دیگر فعالیت ها در دفتر کارتان که هر روزتان را متفاوت از روزهای دیگر می کرد را، دیگر نخواهید داشت.

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ برقراری ارتباط

با برقراری ارتباط مکرر با سایر کارمندان، حس خستگی و تنهایی را از بین ببرید. از امکان تماس تصویری برنامه‌هایی مانند زوم و اسلک یا کولتفرم استفاده کنید، یا با استفاده از سیستم تلفن داخلی یا هر روش ارتباطی دیگر شرکتتان، با همکاران خود در ارتباط باشید.

به یاد داشته باشید: شما از خانه کار می کنید، نه کره ماه. تعامل با افراد دیگر در طول روز مجاز است، حتی اگر آنها همکاران شما نباشند. دیدن چهره دیگران در طول روزایده خوبی است، مخصوصا زمانی که شما بیشتر طول روز را تنها هستید. بنابراین، از استراحت خود برای تعامل با دیگران استفاده کنید.

کوری وین رایت (Corey Wainwright):

"بیرون بروید و یکی را پیدا کنید که با او ارتباط برقرار کنید - قهوه خود را سفارش دهید، کاری انجام دهید و ... این کارها باعث میشوند شما از لحاظ ذهنی سالم بمانید."

4.غذای خود را از شب قبل آماده کنید.

وقتی در خانه خود هستید، وقت گذاشتن برای تهیه یک صبحانه و ناهار خوب برای خود، از جمله خرد کردن و پخت و پز، می تواند وسوسه برانگیز باشد.از دقایق باارزش خود در روز کاری برای درست کردن غذا استفاده نکنید - آن را از شب قبل بپزید.

آماده کردن غذا خارج از ساعات کاری تضمین می‌کند که می‌توانید از زمان‌های وعده غذایی خود برای غذا خوردن استفاده کنید در نتیجه با انرژی بیشتری به میز کار خود بر می گردید.

لیندسی کولوویچ (Lindsay Kolowich )، نظریه پرداز بازاریابی دیجیتال، می‌ گوید: "آشپزی در منزل همان زمانی است که وقتی در شرکت هستید صرف آماده کردن غذا نمی کردید، و به این ترتیب در وقت خود صرفه جویی می کنید. برای تعدیل کار، من همیشه سعی می‌کنم از شب قبل غذا درست کنم، درست مثل یک روز کاری در شرکت."

5. زمان مشخصی برای پایان کار خود تعیین کنید

احتمالا تصور کنید که کار از خانه تعادل بیشتری بین کار و زندگی برقرار می کند، اما مراقب باشید، این فقط یک تصور است.

کار کردن از خانه می‌تواند احساس حضور در یک کازینو را نیز داشته باشد – شما می‌توانید در یک محیط آرامش‌بخش آنقدر درگیر فعالیت‌های خود شوید که به طور کامل زمان را از دست بدهید.

تایلر لیتوین (Tyler Littwin) می‌گوید: "اگر تمام وقت (یا به طور منظم) از خانه کار می‌کنید، زندگی کاری شما خیلی راحت می تواند وارد زندگی شخصی شما شود."

او ادامه می دهد: "حفظ یک مرز برای هر دو نیمه معادله مهم است."

درست مثل زمانی که در دفتر کار می کنید و در انتهای ساعت کاری با دیدن دیگر همکارانتان که مشغول جمع کردن میز کار خود هستند شما هم کار خود را تعطیل میکنید ، زمان دورکاری نیز برای پایان روز کاری یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا نشان دهد روز کاری عادی شما در حال پایان است. لازم نیست دقیقاً در آن زمان متوقف شوید، اما دانستن اینکه روز کاری از نظر فنی به پایان رسیده است می تواند به شما کمک کند تا روند ذخیره کار خود را شروع کنید و هنگام عصر کار خود را تمام کنید.

6. خوب خوردن و خوابیدن را فراموش نکنید

بزرگترین امتیاز کار در خانه چیست؟ یکی از بزرگترین مزایای دورکاری، برای برخی افراد (همچنین خود من)، دسترسی کامل به آشپزخانه است.

به محض اینکه می خواهم استراحت می کنم، به طور خودکار به سمت آشپزخانه می روم تا میان وعده ای بخورم.

یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بر روی کارآمدی تأثیر بگذارد و انرژی شما را بگیرد.وقتی به رژیم غذایی سالم تری روی بیاورید،عملکرد بهتری خواهید داشت و کارآمدی شما افزایش می یابد.

بنابراین هنگام دورکاری از منزل، غذای سالم بخورید.

رعایت یک برنامه خواب مناسب هم بسیار مهم است. تماشای برنامه های مورد علاقه خود را برای آخر هفته بگذارید. با خوردن غذای سالم و مناسب سطح انرژی شما بالاتر می رود، و خواب کافی باعث شادابی بدن و ذهن شما می شود، در نتیجه می توانید دورکاری موفق تری داشته باشید.

7. با کارفرمای خود صحبت کنید

اگر شغل فعلی خود را دوست دارید و نمی خواهید آن را تغییر دهید، پس راهی برای تغییر موقعیت خود پیدا کنید. و برای انجام این کار، بهتراست ابتدا با رئیس خود در مورد دورکاری تمام وقت صحبت کنید.

اگر مطمئن نیستید که کارفرمای شما موافق دورکاری تمام وقت است، در مورد گزینه دورکاری، حداقل برای یک یا دو روز در هفته صحبت کنید. اگر از نکات دورکاری موفق که در بالا ارائه شد استفاده کنید و رئیستان متوجه افزایش کارآمدی شما شود، به شما اجازه می دهد روزهای بیشتری از خانه کار کنید.

8. به یک شرکت حامی ِ دورکاری بپیوندید

اگر کار شما می تواند از راه دور انجام شود، اما رئیس یا سازمان فعلی شما به شما اجازه نمی دهد از خانه کار کنید، ممکن است لازم باشد شغل جدیدی پیدا کنید.

هنگامی که به دنبال کار در خانه هستید، می توانید از همان روش هایی که برای یافتن شغل اداری معمولی خود استفاده می کردید استفاده کنید. مثل جستجو در سایت های کاریابی، تبلیغات کاریابی محلی و پلتفرم های شبکه های اجتماعی.

9. شغلی به عنوان فریلنسر شروع کنید

اگر شغل فعلی شما برای دور کاری مناسب نیست، می توانید با راه اندازی کسب و کار خود به عنوان فریلنسر یا مشاور، دور کاری کنید.

بسته به ماهیت شغل فعلی خود، ممکن است در حالی که هنوز مشغول به کار هستید، کسب و کار شخصی خود را نیز راه اندازی کنید.

راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی در حالی که هنوز مشغول به کار در شرکت نیز هستید، این مزیت را دارد که، فشار مالی هر کسب‌وکار جدیدی را کاهش می‌دهد.

10. یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنید

راه اندازی یک کسب و کار خانگی یکی از راه های لذت بردن از دورکاری است.

برخلاف سایرمشاغل، شغل خانگی پیش نیازهایی از قبیل مجوزیا تحصیلات مرتبط ندارد. در عوض، تحقیق کافی، انتخاب شغل مناسب و داشتن یک طرح هوشمندانه کسب و کار، برای موفقیت شما در این نوع کار ضروری تر است.

نکات دورکاری از خانه

  1. زود شروع کنید.
  2. وانمود کنید که دارید وارد دفتر کار می شوید.
  3. روز خود را مانند دفتر کار تنظیم کنید
  4. یک فضای کاری اختصاصی داشته باشید
  5. زیاد در خانه نمانید
  6. استفاده از شبکه های اجتماعی را برای خود سخت تر کنید
  7. متعهد به انجام کارهای بیشتر باشید
  8. زمانی کار کنید که بیشترین بازدهی را دارید
  9. تماس ها را به بعدازظهر موکول کنید
  10. فقط روی یک حواس پرتی تمرکز کنید
  11. از قبل برنامه ریزی کنید که روی چه چیزی کار کنید
  12. از انواع ابزارهای تعاملات سازمانی برای حفظ ارتباط استفاده کنید
  13. موسیقی مناسب با کاردر حال انجام خود انتخاب کنید
  14. از لباس شویی به عنوان یک تایمر کاری استفاده کنید

1. زود شروع کنید

هنگامی که در یک اداره کار می کنید، رفت و آمد صبحگاهی شما به محل کارتان به شما کمک می کند تا هنگامی که به دفتر کار خود میرسید سرحال شوید و اماده انجام کار باشید. ولی هنگام دورکاری و کار ازخانه، بیدار شدن و جدا شدن از بالش شما و رسیدن به کامپیوتربرای شروع کار می تواند بسیار سخت باشد.

باور کنید یا نه، یکی از راه‌های افزایش کارآمدی شما هنگام دورکاری، شروع به انجام لیست کارهای روزانه خود به محض بیدار شدن است. یک پروژه در اول صبح می تواند کلید پیشرفت تدریجی آن در طول روز باشد. در غیر این صورت، صبحانه را طولانی می کنید و اجازه می دهید سستی صبحگاهی انگیزه شما را از بین ببرد.

لیندزی کولوویچ (Lindsay Kolowich) می‌گوید: "وقتی از خانه کار می‌کنم، به محض بیدار شدن یک فنجان قهوه درست میکنم و می‌نوشم و فوراً شروع به کار می‌کنم - خیلی زودتر از ساعات کاری معمولی. فقط زمانی شروع به آماده کردن صبحانه می‌کنم که به بن بستی در کار برخورد کنم یا به استراحت نیاز داشته باشم. من شخصی هستم که در ابتدای صبح کارآمدی بیشتری دارم و در ساعات اولیه صبح می توانم کارهای زیادی انجام دهم، بنابراین این روش برای من واقعاً خوب است."

2. وانمود کنید که دارید وارد دفتر می شوید

ارتباط ذهنی شما بین کار و دفتر کار می تواند بازدهی شما را بیشتر کند و دلیلی ندارد که هنگام دورکاری این احساس از بین برود.

من می دانم که شما عاشق کار با لباس خواب هستید (من نیز دوست دارم)، اما صرفاً تغییر لباس به چیزی رسمی تر به شما این سیگنال را می دهد که در طول روز شما مشغول کار هستید.

وقتی لباس می پوشید، به مغز خود دلیلی برای لباس پوشیدن می دهید، و این می تواند شما را در طول ساعات کارتان سرحال نگه دارد.

بنابراین وقتی از خانه دورکاری می کنید، تمام کارهایی را که برای آماده شدن برای یک نقش اداری لازم است انجام دهید: زنگ ساعت خود را تنظیم کنید، قهوه درست کنید (یا بنوشید) و لباس های رسمی بپوشید.

مرورگرهای اینترنتی مانند Google Chrome حتی به شما امکان می دهند چندین حساب را با نوار ابزارهای مختلف در بالا تنظیم کنید - به عنوان مثال، یک نوار ابزار برای خانه و یک نوار ابزار جداگانه برای محل کار.

به سخنان طراح گرافیک HubSpot، آنا فابر هاموند(Anna Faber-Hammond) ، عمیقا توجه کنید :

" در شروع روز دورکاری، کاملاً رسمی لباس بپوشید و وانمود کنید که واقعاً دارید به دفتر کار می روید. در غیر این صورت، ممکن است دوباره در رختخواب خود را پیدا کنید."

3. روز خود را مانند روزی در دفتر کار تنظیم کنید

وقتی از خانه کار می کنید، مدیر شخصی خود هستید و می توانید ساعات کاری خود را انتخاب کنید.

با این حال، بدون مواردی مانند برنامه ملاقات حضوری برای تقسیم بندی روزتان، به راحتی می توانید تمرکز خود را از دست بدهید یا خسته شوید.

برای اینکه طبق برنامه پیش بروید، کارهایی که باید در آن روزانجام شو و زمان انجام آن را تقسیم بندی کنید، با استفاده از یک تقوین آنلاین شما میتوانید رویدادها و یادآورهای شخصی ایجاد کنید که به شما بگوید چه زمانی باید کار جدید را آغاز کنید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از Google Calendar به آسانی این کار را انجام دهید.

همچنین با داشتن چنین ساختار و برنامه ای دیگر کار باعث ایجاد اختلال در زندگی شخصی شما نمی شود.

"آیا صبح ها هنگامی که در دفتر هستید زمانی را برای نوشتن مطالب اختصاص می دهید ؟ طبق همین برنامه در خانه نیز پیش بروید. برنامه ریزی طبق این ساختار به شما کمک می کند تمرکز و کارآمدی بشتری داشته باشید." - جینی مینیو

4. یک فضای کاری اختصاصی داشته باشید

فقط به این دلیل که در اداره کار نمی کنید به این معنی نیست که نمی توانید یک دفترکاری داشته باشید. به جای اینکه در اتاق خود یا روی کاناپه در اتاق نشیمن - فضاهایی که با اوقات فراغت مرتبط است - بنشینید، یک اتاق یا فضایی خاص در خانه خود را به دورکاری اختصاص دهید.

بدون توجه به فضا یا مکان، بخشی از خانه را برای کار مشخص کنید و در طول روز به آن متعهد بمانید. و پس از انتخاب فضای کاری اختصاصی خود، با ساکت کردن آن میتوانید کارآمدی خود را نیز افزایش دهید.

سام مالیکارجونان مدیر عامل یکی از شرکت هتی مرتبط با دورکاری می‌گوید: "مکانی داشته باشید که به طور خاص برای کار از آن استفاده میکنید. که می‌تواند یک میز، صندلی و یا حتی کافی‌شاپ نزدیک محل زندگیتان باشد - جایی که به طور مداوم "فضای کار" شماست. این مسئله به شما کمک می کند تا به چارچوب ذهنی درستی برسید."

5. زیاد در خانه نمانید

آیا کار کردن دردفتر خانگی کارآمدی شما را کم میکند؟ کار خود را از خانه به فضایی خارج از خانه منتقل کنید. کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها، سالن‌های عمومی و یا فضاهای مشابه دارای Wi-Fi می‌توانند به شما در شبیه‌سازی یک دفتر کاری کمک کنند تا بتوانید حتی زمانی که در یک محل کار رسمی نمی‌نشینید، کارآمد بمانید.

بازاریاب محتوا، کوری وین رایت :

«من برای کار از خانه بیرون می‌روم و کار خود را در مکانی که میز، صندلی و دیگر اشخاص حضور دارند شروع میکنم، این کار به شبیه‌سازی محیط کار کمک می‌کند و مزاحمت‌هایی را که معمولاً در خانه دارم، مانند اصرار به تمیز کردن اتاقم را تمیز، شستن لباس ها یا تلویزیون تماشا کردن را از بین می برد. "

6. استفاده از شبکه های اجتماعی را برای خود سخت تر کنید

شبکه های اجتماعی طوری طراحی شده اند که باز کردن و مرور سریع آنها را برای ما آسان کنند. با این حال، به عنوان شخصی که دورکاری می کند، این راحتی می تواند به کارآمدی شما آسیب برساند.

برای مقابله با سهولت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ساعات کاری، آن‌ها را از میانبرهای مرورگر خود حذف کنید و از همه حساب‌های تلفن یا رایانه خود خارج شوید.

شما می توانید در یک پنجره مرورگر خصوصی (یا اگر از Chrome استفاده می‌کنید، یک پنجره "ناشناس") کار کنید. با این کار شما از دسترسی به تمام حساب های کاربری خود محروم می شوید و یا هنگام جستجوی هر کلمه‌ ای به‌ طور خودکار تکمیل نمی‌ گردد. به این روش وسوسه چک کردن اکانتهای شبکه اجتماعی در طول روزدیگر به سراغ شما نمی آید.کارآمدی خود را با خاموش کردن اعلان‌های دریافت پیام در شبکه های اجتماعی در ساعات دورکاری، افزایش دهید.

Alec Biedrzycki، بازاریاب محصول در AirTable، می‌گوید:

"من تمام شبکه‌های اجتماعی را از نشانک‌های نوار ابزار خود حذف می‌کنم. شما می‌توانید بدون اینکه متوجه شوید جذب آنها شوید، بنابراین حذف دروازه ورود به آن شبکه‌ها، من را در مسیر درست نگه می‌دارد".

7. متعهد به انجام کارهای بیشتر باشید

پروژه ها همیشه از آنچه در ابتدا فکر می کنید، بیشترطول می کشند. به همین دلیل، شما اغلب کار کمتری از آنچه قرار است، انجام می دهید.

بنابراین، همانطور که برای انجام یک کار مدت زمان بیشتری را تخمین می زنید ، باید تعداد کارهایی را که در طول روز انجام می‌دهید نیز بیش از حد تخمین بزنید.حتی اگر به هدف خود نرسیدید، باز هم آن روز با لیست کاملی از وظایفی که با برچسب "انجام شد" ثبت شده است، تمام خواهید کرد.

"در روزهایی که از خانه کار می‌کنم، تمایل دارم کمی بیش از حد به چیزی که در آن روز تحویل می‌دهم متعهد شوم. بنابراین حتی اگر هوس کنم که کار دیگری انجام دهم، می‌دانم که قبلاً مقدار مشخصی از آن کار را برای تیم کاری ام انجام داده‌ام." - کوری وین رایت (Corey Wainwright)

8. زمانی کار کنید که بیشترین بازدهی را دارید

هیچ کس از صبح تا عصر در محل کار خود با تمام قدرت کار نمی کند - انگیزه شما به طور طبیعی در طول روز کاهش می‌یابد. با این حال، زمانی که از دورکاری می‌کنید،مهمترین نکته این است که زمانهایی که کارآمدی شما بیشتر است را بدانید و از آن زمانها بهترین استفاده را بکنید.

برای استفاده از پربازده ترین بازه های زمانی خود، وظایف چالش برانگیزتر را برای زمانی ذخیره کنید که می دانید بازدهی بیشتری دارید. و کارهای آسان تر را برای زمانی بگذارید که انرژی و کارآمدی کمتری دارید.

مجله Verily این وظایف را "اقدامات کوچک موفقیت" می نامد، که می توانند در ایجاد انگیزه برای پروژه های سنگین تر آینده، کمک کنند.

طراح محصول، بریتانی لینینگ (Brittany Leaning)، در مورد روتین کاری خود می گوید: "برای من، پربارترین زمان های روز معمولاً صبح زود یا اواخر شب است. و سعی می کنم روزم را بر اساس آن برنامه ریزی کنم. همچنین گوش کردن به موسیقی که کارآمدبی من را بیشتر میکند بد نیست."

این مسئولیت بر عهده شماست که بدانید چه زمانی بیشترین بهره وری را دارید و برنامه کاری خود را حول دوره های حداکثر بهره وری بسازید.

9. تماس ها را به بعدازظهر موکول کنید

گاهی اوقات صبح آنقدر خسته هستم که حتی نمی‌خواهم صدای خودم را بشنوم - چه رسد به صحبت کردن با دیگران.

لازم نیست صبح وقت زیادی به خودتان بدهید تا بازدهی داشته باشید، اما می‌توانید قبل از اینکه مستقیماً با دیگران کار کنید، زمان بیشتری به خودتان بدهید.

اگر به عنوان یک دورکار در ایجاد یک برنامه کاری معقول برای خود مشکل دارید، از صبح با کارهای انفرادی شروع کنید.

تماس‌های تلفنی، جلسات، تماس های تصویری و سایر کارهای مشترک خود را برای زمانی که به طور رسمی "بیدار شده اید" بگذارید.

مدیر ارشد بازاریابی، جیمز گیلبرت(James Gilbert) ، توصیه می‌کند:

"از ساعات صبح برای انجام پروژه‌های سنگین تر که نیاز به تمرکز بیشتری دارید استفاده کنید و هر تماس یا جلسه مجازی را برای بعدازظهر بگذارید".

10. فقط روی یک حواس پرتی تمرکز کنید

تعبیری وجود دارد که می گوید: "اگر می خواهی کاری انجام شود، از افرد پرمشغله چگونگی انجام آن را بپرس."

قانون عجیب اما واقعی بهره وری این است که هر چه مشغولیت بیشتری داشته باشید، کار بیشتری انجام خواهید داد.

این موضوع مانند قانون اینرسی نیوتن است: اگر در حرکت باشید، تمایلی به سکون نخواهید داشت و اگر در حالت سکون هستید تمایلی به حرکت کردن نخواهید داشت. در نتیجه افراد پرمشغله به اندازه کافی در حرکت هستند که می توانند هر چیزی را که به میزشان می رسد تکمیل کنند.

متأسفانه، پیدا کردن چیزهایی که به شما در رسیدن به آن سطح از مشغله در خانه کمک کند دشوار است - انگیزه شما به راحتی می تواند تغییر کند. مدیر اصلی بازاریابیHubSpot ، پام وگن(Pam Vaughan) ، پیشنهاد می‌کند:

"روی چیزی تمرکز کنید که ریتم شما را حفظ می‌کند" (در مورد او، دخترش است).

او می‌گوید: "وقتی از خانه کار می‌کنم، دختر 20 ماهه‌ام نیز با من در خانه است. به نظر غیرعادی می‌رسد، اما چون باید مراقبت از او وخوشحالی و سرگرمی اش را در حال انجام کارهایم مدیریت کنم، فشار ناشی از آن به تمرکز من کمک می کند. وقتی او چرت می زند یا خودش را سرگرم می کند، من وارد حالت کارآیی فوق العاده می شوم". استفاده از دخترم به عنوان حواس پرتی (منظورم این است که به محبت آمیزترین شکل ممکن) به این معنی است که من نمی توانم تسلیم برخی از حواس پرتی های دیگر خانه شوم."

11. از قبل برنامه ریزی کنید که روی چه چیزی کار می کنید

صرف زمان برای درک نوع کار در همان روز، شما را از انجام کار در حقیقت باز می دارد. کارها را طوری از قبل برنامه ریزی کنید که در صورت نیاز بتوانید آن را تغییر دهید.

امکان ویرایش و تغییر برنامه مهم است، اما به همان اندازه تعهد به انجام به موقع وظایف تعیین شده هم اهمیت دارد.

سعی کنید برنامه خود را از روز قبل تنظیم کنید، و کاری کنید که وقتی روز بعد از خواب بیدار می شوید، به سرعت شروع به کار کنید.

"برنامه کاری خود را از یک هفته قبل تنظیم کنید تا بیشترین کارآمدی را داشته باشید." - نیتی شاه (Niti Shah)

12. از ابزارهای تعاملات سازمانی برای حفظ ارتباط استفاده کنید

دورکاری ممکن است حس دور افتادن از کارهای بزرگتردر حال انجام در شرکت، ایجاد کند.

پیام‌رسان ها و ابزارهای تعاملات سازمانی مانند Slack ، Zoom و Colatform می‌توانند ارتباط با سایر کارمندان دورکار را آسان کنند و به شما یادآوری کنند که چگونه کار شما در انجام یک کار بزرگتر کمک می‌کند.

سرمایه گذاری روی تکنولوژی مناسب نیز حیاتی است. به عنوان مثال، یک روتر(router) با عملکرد بد می تواند شور و اشتیاق شما را برای کار کردن بگیرد، بنابراین بهتر است روی ابزاری با کارایی بالا سرمایه گذاری کنید.

مگان کینی اندرسون(Meghan Keaney Anderson) ،و کارمند فعلی CMO و سابق HubSpot، اظهار می کند:

"در HubSpot، ما از Slack برای انجام مکالمات از راه دور، Trello برای سازماندهی اولویت های کاری و از Google Hangouts به همراه Webex برای انجام جلسات از راه دور استفاده می کنیم. داشتن مجموعه ای مناسب از ابزارهای پشتیبانی متناسب با سبک کاری شما تفاوت بزرگی در کارآمدی شما ایجاد می کند."

>همچنین بخوانید: عناصرلازم در ابزارهای تعامل سازمانی آنلاین برای کسب و کار

13. موسیقی مناسب با کار در حال انجام خود انتخاب کنید

در طول هفته و در محل کار خود با داشتن یک پلی لیست متنوع و گوش کردن به آنها که متناسب با پروژه های مختلف در دست اجرای شما باشد، می توانید کارآمدی خود را برای انجام کارهایتان افزایش دهید - می توانید به موسیقی گوش دهید که با انرژی پروژه ای که روی آن کار می کنید، برای افزایش بهره وری شما، مطابقت داشته باشد.

موسیقی متن بازی های ویدیویی در انجام این کار عالی هستند. در بازی های ویدیویی، موسیقی بدون متن برای کمک به تمرکز شما طراحی می شوند. و به شما کمک کند روی کار خود تمرکز کنید.

آیا می‌خواهید از ژانرهای دیگر موسیقی که به شما احساس تمرکز بیشتری می دهند استفاده کنید؟ پس از تجربیات بازاریاب استارت آپی، جینی مینیو (Ginny Mineo) استفاده کنید، که موسیقی کاری مورد علاقه خود را اینچنین ارائه می دهد:

"وقتی از صندوق ورودی خود استفاده می کنم، به مقداری رپ/آر اند بی جذاب (مثل نیکی میناژ یا مایلی سایرس) نیاز دارم که از طریق هدفون من پخش شود، اما وقتی دارم می نویسم، تام پتی را ترجیح میدهم. پیدا کردن موسیقی مناسب که انگیزه بیشتری در انجام کارها به من می دهد و باعث تمرکز بیشتر من می شود و تهیه یک لیست پخش برای آنها کارآمدی من را به شکل موثری بالا برده است"

14. از لباس شویی به عنوان یک تایمر کاری استفاده کنید.

شاید شنیده باشید که گوش دادن به دو یا سه آهنگ زیر دوش می تواند به شما در صرفه جویی در مصرف آب کمک کند. درست است؛ شنیدن شروع و پایان چند آهنگ مورد علاقه تان یکی پس از دیگری می تواند به شما یادآوری کند که چه مدت در حمام بوده اید و زمان شستشو را کوتاه می کند.

چرا چنین مسئله ای را مطرح می کنیم؟ چون توجه به همین اصل کلی می تواند به شما کمک کند هنگام دورکاری برای انجام کارهایتان زمان بندی درستی داشته باشید. اما به جای پخش سه آهنگ از لیست موسیقی خود، لباس های خود را با ماشین لباس شویی بشویید.

با استفاده از این تکنیک، می توانید با آغاز کار ماشین لباسشویی یکی از کارهای در دست اجرای خود را شروع کنید و با اتمام کار ماشین لباسشویی، کار خود را به پایان برسانید.

متعهد شدن به یک تکلیف در طول چرخه شستشو و دیگری در طول فرآیند خشک کردن لباس ها می‌تواند به شما آموزش دهد تا روی وظایفتان هوشمندانه‌تر کار کنید و باعث میشود از اتلاف وقت شما در طول روز جلوگیری کند. و وقتی می‌دانید تایمری وجود دارد که به نوعی گذشت زمان را به شما متذکر می شود، عواملی را که باعث حواس پرتی شما می شوند را حذف می کند.

مدیر عملیات مردمی، اما برودنر(Emma Brudner)، خاطرنشان می‌کند:

"من معمولاً زمانی که دورکاری می‌کنم شستشوی لباس ها را هم زمان انجام می دهم و بازه های زمانی کوتاهی را برای انجام بخش هایی از یک پروژه برای خودم تعیین می‌کنم. اگر روی مقاله‌ای کار می‌کنم، به خودم می گویم قبل از پایان چرخه شستشو به باید نقطه خاصی برسم. سپس هدف دیگری برای خشک کن تعیین می کنم."

کارآمد ماندن هنگام دور کاری

اگر شما نمی توانید کار دفتری داشته باشید، دورکاری به شکل تمام وقت گزینه مناسبی برای شما است.

برای اولین بار، لازم نیست هر روز نگران رفت و آمد باشید و می توانید با حضور بیشتر در خانه، بهتر از عزیزان خود مراقبت کنید.

نکات دورکاری از خانه که ارائه کرده‌ایم می‌تواند به شما کمک کند از روال جدید خود بهترین استفاده را ببرید. چند مورد را امتحان کنید و احتمالا متوجه شوید که به همان اندازه که در دفتر کار می کنید، با دورکاری از خانه هم کارآمد هستید.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://blog.hubspot.com/marketing/productivity-tips-working-from-home
آدرس کوتاه شده: