چچ

از دورکاری تا کار هوشمند: قدم های بعدی برای تحول دیجیتال

بسیاری از سازمان‌ها تصور می کردند که پیشرفت خوبی در اجرای برنامه‌های تحول دیجیتال خود برای نوسازی سیستم‌ها و عملیات کسب‌وکارشان دارند، تا اینکه COVID-19 شیوع پیدا کرد و شرکت‌ها مجبور شدند تلاش‌های خود مبنی بر تطبیق بخش خاصی از تحول دیجیتال را در پشتیبانی از نیروی دورکاری تسریع بخشند.

از دورکاری تا کار هوشمند: قدم های بعدی برای تحول دیجیتال

دورکاری عادی می شود

بنا بر آمار جهانی به دست آمده ، تنها 12 درصد از سازمان ها از انجام دورکاری قبل از همه گیری حمایت می کردند. جای تعجب نیست که این میزان پس از ظهور COVID-19 به 75 درصد افزایش یافت. نیاز به جابجایی کارمندان از دفتر شرکت به یک محیط کار خانگی مناسب، چالشی را برای تیم های IT و واحد تجاری ایجاد کرد.

اما علیرغم دردسرهای رو به رشد اولیه، اکثریت موافقند که تغییر به استفاده از نیروی کار از راه دور در مقیاس بزرگ،موفقیت آمیز بوده است. بر اساس تحقیقات، 99 درصد از مردم ترجیح می دهند تا پایان عمر خود از راه دور کار کنند، حتی اگر فقط پاره وقت باشد، 75 درصد از راه دور کار می کنند زیرا حواس پرتی کمتری وجود دارد، و 57 درصد از کارکنان دورکاری فکر می کنند بهره وری بیشتری دارند. در واقع ، تنها 11 درصد از کارمندان هنگام دورکاری احساس شادی کمتری داشتند. در حالیکه جهان یاد می‌گیرد چگونه خود را با همه‌گیری تطبیق دهد، کارمندان و شرکت‌ها هم در ادامه دورکاری با هم متحد به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:آیا دورکاری برای سلامت روان مفید است یا به آن آسیب می رساند؟

دورکاری همیشه آسان نیست

مزایای دورکاری واضح است، اما مانند هر شکل دیگری از تحول دیجیتال، تجهیز یک سازمان برای پشتیبانی از دورکاری با مجموعه ای از چالش های مرتبط همراه است.

از منظر کارمند، ایجاد تعادل مناسب بین کار و زندگی بسیار مهم است، اما برخی از کارکنان می گویند که رفت و آمد به و از محل کار نقشی حیاتی در ایجاد جدایی بین کار و خانه دارد ووقتی دورکاری تمام وقت باشد، این جدایی می تواند حذف شود.

بر اساس تحقیقات بافر (Buffer)، مسائل دیگر شامل ناتوانی در خاتمه کار (26%)، تنهایی (17%) و با انگیزه ماندن (11%) است. اثرات میان‌مدت تا بلندمدت دورکاری احتمالاً چالش‌های دیگری را آشکار می کند. اما اینها نقاطی مشخص برای شروع چالش ها هستند.

از دیدگاه کسب و کار، تحول دیجیتال مسائل بسیار متفاوتی را ارائه می دهد. بسیاری از سازمان‌ها برای تغییر سریع به یک محیط کاری از راه دور آماده نبودند ، اما به دلیل همه‌گیری، مجبور شدند روشهای تحول دیجیتالی عجولانه و نادرست به کار گیرند. این راه‌حل‌های جدید در نهایت به اندازه حل برخی مشکلات، باعث ایجاد مشکلات مختلف دیگر در شرکت‌ها می شدند.و این مشکلات به هنگام تلاش برای رفع مشکلات امنیتی، انطباق و مدیریت ریسک ناشی از انتقال سریع به محیط دورکاری ایجاد می شدند.

با وجود چالش‌ها، اکثر شرکت‌ها اکنون زیرساخت دیجیتالی برای پشتیبانی از دورکاری دارند. آنها اکنون می توانند از این زیرساخت برای هدایت مرحله بعدی تحول دیجیتال در سراسر سازمان استفاده کنند.

اقدام بعدی: به کارمندان کمک کنید در هر کجا که کار می کنند هوشمندانه تر (نه سخت تر) کار کنند.

ریچارد برانسون میگوید در کسب‌وکارش، اولویت اول کارمندان، در درجه دوم مشتریان و در درجه سوم سهامداران قرار می‌گیرد.در اولویت قراردادن کارمندان همیشه کار آسانی نیست، اما تلاش جهانی برای حمایت از دورکاری بر این نکته تاکید دارد که میان کارفرمایان جدال بر سر حفظ و جذب استعدادها است.

سازمان‌هایی در بحبوحه همه‌گیری پیشرفت می‌کنند،که موفق شده‌اند فناوری مناسب را در زمان مناسب به بخش‌ها و کارمندان مناسب بسپارند. در نتیجه، کارمندان آن‌ها می‌توانند تا حد امکان کارآمد و مولد کار کنند و از تعادل میان کار و زندگی بهره بهتری ببرند.

بیشتر بخوانید:12 نکته کمک کننده در دورکاریِ موفق

این نتیجه را می توان از چند طریق به دست آورد:

• با افزایش تماس های ویدیویی رو در رو با سایر کارکنان، احتمال انزوا را کاهش دهید.

• دیجیتالی کردن و خودکار کردن فرآیندهای تجاری دستی که باعث ناامیدی و ناکارآمدی می شود.

• تشویق به استفاده از ابزارها و برنامه های مدیریت محصول و شبکه های اجتماعی سازمانی مانند کولتفرم برای تعاملات بیشترهنگام تماس های ویدیویی و کنفرانسی.

با کولتفرم بیشتر آشنا شوید: شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم

به کارکنان خود قدرت دهید

اکنون بیش از هر زمان دیگری، تحول دیجیتال فقط مربوط به فناوری نیست، بلکه در مورد مردم نیز هست. تحقیقات شرکای جهانی سازی (Globalization Partners research) نشان می دهد که محیط فیزیکی کار برای حدود 28 درصد از کارکنان مهم است. در مقابل، عواملی مانند روش‌های ارتباطی مناسب (35%)، شنیده شدن (36%) و داشتن تعادل بین کار و زندگی خوب (50%)، همگی در رتبه‌های بسیار بالاتری قرار دارند.برای سازمان هایی که می خواهند محیط کاری مدرن با کارکنان شاد و موثر ایجاد کنند، فناوری نقش اساسی دارد اما تنها عنصر نیست.

تغییر سریع به دورکاری احتمالاً بدون همه‌گیری COVID-19 هرگز اتفاق نمی‌افتاد، اما مزایای مشهود به دلیل این تغییر بنیادی را نمی‌توان نادیده گرفت. این مرحله اولیه تحول دیجیتال قابل توجه است، اما تنها یک شروع است. تقریباً همه سازمان‌ها تشخیص می‌دهند که فناوری راهی برای توانمندسازی کارکنان دورکار برای بهره‌وری بیشتر ارائه می‌دهد – اما سازمان‌های موفق چیز دیگری را نیز درک می‌کنند. این فناوری می‌تواند چارچوبی را برای کارمندان فراهم کند تا تعادل بهتری میان کار و زندگی پیدا کنند، که مستقیماً بر عملکرد آنها نیز تأثیر می‌گذارد.

مرحله بعدی تحول دیجیتال، جدا از اینکه انگیزه پیشرفت سریعتر نیروی کار می شود، باعث تشویق کارکنان است تا باهوش‌تر، متعادل‌تر و توانمندتر باشند. و این یک موقعیت برد-برد برای همه خواهد بود.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https: / / www.reworked.co / digital-workplace / from-remote-working-to-intelligent-working-next-steps-for-digital-transformation /
آدرس کوتاه شده: