تاثیر پلتفرم های تعاملات سازمانی در حوزه منابع انسانی
بر کسی پوشیده نیست که استفاده از فناوری تغییراتی در حوزه منابع انسانی ایجاد کرده است. یکی از تغییرات کلیدی که همه چیز را در مدیریت منابع انسانی تغییر می دهد، پیدایش پلتفرم های تعاملات سازمانی مانند شبکه های اجتماعی سازمانی، در فناوری است.بیایید مزایای استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی، و اینکه چرا این راه حل ها جایگزین شیوه های منسوخ مدیریت منابع انسانی در سازمان های مدرن شده اند را بررسی کنیم.
بهترین فناوری مورد استقبال در حوزه منابع انسانی در سال گذشته، ابزارهای گردآوری کننده داده های مرتبط با کارکنان است که بیشتر به تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده می پردازد. وقتی پای اولویت دادن به تجربه کارمندان در میان است، یکی از ابزارهای نوین منابع انسانی برای این موضوع پلتفرم های تعاملات سازمانی از قبیل شبکه های اجتماعی سازمانی است.
پیدایش پلتفرم های تعاملات سازمانی در فناوری
استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی در عصر تعامل و ارتباط به شدت افزایش یافته است. به نظر میرسد هر کسبوکار و نهادی، از مجمع جهانی اقتصاد گرفته تا تیم های دورکار سازمان خودمان، برای افزایش کارایی و حل شکافهای ارتباطی و نزدیکتر کردن اعضای تیم از طریق فناوری، به استفاده از اینگونه پلتفرم های تعاملات سازمانی روی آوردهاند.
چرا اینگونه پلتفرم های تعاملات سازمانی محل های کار را قبضه کرده اند؟
مدیر تجزیه و تحلیل کارکنان در گوگل، Abeer Dubey ، مصاحبه هایی در مورد میزان رضایت و اختلاف در محیط کار انجام داده و ارزش واقعی محیط های کاری تعاملی را نمایان تر کرده است. او از سوی انجمن مدیریت منابع حقوق بشر، به عنوان یکی از پنج رهبری که اختلافات درون سازمانی را حل می کند، نتیجه تحقیقات و مصاحبه های خود را اینگونه بیان می کند:
"خودِ افراد تیم، در مقایسه با شیوههای تعامل و دید آنها با همکارانشان و پروژه کلی، اهمیت کمتری دارند. کارکنان زمانی بهترین کار خود را انجام می دهند که احساس کنند اهداف قوی دارند، می توانند به یکدیگر تکیه کنند و باور داشته باشند که کارشان تفاوت ایجاد می کند."
این یک دیدگاه ارزشمند در مورد دلیل پیدایش ابزارهای تعاملات سازمانی در دنیای تجارت است. اکنون، بیایید به مزایای خاص این فناوری تعاملات سازمانی در حوزه مدیریت منابع انسانی نگاه کنیم.
مزایای استفاده از پلتفرم های تعاملات سازمانی مانند شبکه اجتماعی سازمانی در حوزه منابع انسانی
افزایش فرصت برای مشاوره و منتورینگ
بسیاری از کارکنان امروزی، هدایت و مشاوره را به روشهای ارزیابی سنتی مانند بررسی عملکرد ترجیح میدهند. ابزارهای تعاملات سازمانی،فارغ از دردسرهای ناشی از روش های پر دردسر و زمانبر سنتی ، امکان برقراری ارتباط آسان بین مدیران و کارمندان را فراهم می کند. مزیتی که هر مدیر منابع انسانی می تواند از آن بهره مند شود.
بهبود روش های استخدام و پذیرش سازمانی کارکنان
استخدام و پذیرش سازمانی کارکنان می تواند فرآیند زمان بر و پرهزینه ای باشد. نرمافزار تعاملات سازمانی مانند شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم این پتانسیل را دارد که ارتباط بین منابع انسانی و استخدامهای جدید را سادهتر کند و در عین حال دسترسی به منابعی مانند فیلمهای آموزشی، فرمها و غیره را نیز آسان میکند. حتی پلتفرمی مانند شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم، سطح دسترسی محدود و خاصی برای نیروهای تازه وارد در دوره آزمایشی پیشنهاد می کنند.
اشتراک رایگان بسازید
ارائه آموزش مداوم
بسیاری از پلتفرمهای تعاملات سازمانی آنلاین به ویدیوهای آموزشی و سایر انواع ابزارهای جانبی اجازه میدهند که بهراحتی یکپارچه شوند و کاملا در دسترس باشند. علاوه بر این قابلیت، آنها می توانند با ایجاد فضای گروهی، به کارمندان جدید در طی فرآیند آموزش های کمی طاقت فرسا، احساس حمایت و توانمندی بدهند.
برآورده کردن اولویت های دورکاری
به نقل از مجله فوربس، 37 درصد از کارمندان ایالات متحده که گهگاه دورکاری می کنند، شادتر هستند، احساس ارزشمندی بیشتری می کنند، بهره وری بیشتری دارند و روزانه با مدیران تماسهای مفصل برقرار می کنند. ابزارهای تعاملات سازمانی سنگ بنای ارائه خدمات به کسانی است که از راه دور وارد سیستم می شوند و متخصصان منابع انسانی می توانند از این گزینه استفاده کنند تا بهترین استعدادها را نه فقط از میان نزدیکترین افراد به آنها، بلکه متناسب با موقعیت و فرهنگ انتخاب کنند.
ابزارهای تعاملات سازمانی جدید مانند کولتفرم ،برای توسعه فرهنگ دورکاری تجهیز شده اند. شما در سرویس ابری کولتفرم امکانات ویژه ای را برای تسهیل دورکاری در دسترس دارید.
فرم درخواست جلسه مشاوره و دمو
اتصال کارکنان با علاقه های مشابه به یکدیگر
به لطف موضوعات اجتماعی که در بسیاری از پلتفرمهای تعاملات سازمانی آنلاین گنجانده شده است، کارمندان میتوانند راجع به موضوعاتی خارج از موضوع محل کار، با هم ارتباط برقرار کنند. اهل فیلم و مدیا، ورزشکاران ، باغبانان، علاقه مندان به موضوعات اجتماعی و غیره، می توانند بیشتر یکدیگر را بشناسند و با حفظ بهره وری، زمینه های مشترک پیدا کنند. این ارتباط اهمیت ویژه ای دارد، زیرا تجربه کارمند در این محیط به طور فزاینده ای اولویت پیدا می کند.
استفاده از قدرت جمعی به طور ناخودآگاه
CIO گزارش می دهد که پلتفرم های تعاملات اجتماعی سازمانی، یا انواع دیگر ابزارهای درون سازمانی، می توانند تجربیات خاصی برای اعضای تیم ایجاد کنند و به نوبه خود، فرهنگ یک محل کار را تقویت کنند. علاوه بر این، قابلیتهای پیام رسان متنی و تماس های تصویری در بسیاری از پلتفرمهای تعاملات سازمانی، میان کارکنانی که از نظر جغرافیایی دور هستند، مانند پرسنل اجرایی یا اعضای تیم دورکاری، ارتباط را تسهیل میکند.
ایجاد تعادل بین کار و زندگی کارکنان و بهره وری بیشتر
طبق گزارش هفته نامه Computer Weekly، کارمندان زمان قابل توجهی را در مسیر جلسات، مرتب کردن ایمیل ها و حتی تلاش در تعیین شخص مناسب در سازمان برای پاسخ به درخواست ها یا نظرات، تلف می کنند. به طور خلاصه، رفت و آمدها هنگام کار، بسیاری از افراد را از انجام کار مفید و بیشتر باز می دارد. ابزارهای تعاملات سازمانی آنلاین به سمت جایگزینی و بهبود عملکرد ابزاری مانند ایمیل، و حل مشکلات رفت و آمد پیش می رود. و این کار را با ابزارهای بسیار کاربردی، کاربرپسند و در دسترس انجام می دهد که به کارمندان امکان کنترل بهتر این عامل ارزشمند در جنگ تعادل بین کار و زندگی میدهد : زمان آنها. در این معماری جدید، برقراری ارتباط به صورت ناهمزمان و موازی مدیریت و تنظیم می شود بنابراین تمام انتظار ها به وقت مفید قابل استفاده تبدیل می شوند.
اکنون چه تصمیمی می توان گرفت؟
واضح است که پیدایش ابزارهای تعاملات سازمانی، در حوزه مدیریت منابع انسانی تغییر بنیادی ایجاد کرده است و همه چیز را از فرآیند استخدام تا تجربه کارمند و سایر تعاملات سازمانی را تحت تأثیر قرار میدهد.
کولتفرم یک شبکه اجتماعی سازمانی است که تمامی این مزایا را برای شما به ارمغان می آورد. اگر سازمان شما آمادگی استفاده از فناوری تعاملات سازمانی برای اهداف منابع انسانی را دارد، پیشنهاد می کنیم به وقفه نیاندازید. همین امروز شروع کنید. کولتفرم را می توانید رایگان راه اندازی و تست کنید.
بیشتر بخوانید: تأثیر بسترهای ارتباطات سازمانی بر منابع انسانی و یادگیری