چچ

نقش منابع انسانی در بهبود تجربه دورکاری

در حالیکه انتظارات شغلی تغییر می کند، متخصصان منابع انسانی می توانند در ایجاد و بهبود تجربه دورکاری کارمندان موثر باشند.در ادامه چند استراتژی برای بهبود بخشیدن به تجربه کارمندان از راه دور، که در انتها منجر به افزایش کارایی در کل شرکت خواهد شد را فهرست کرده‌ایم.

نقش منابع انسانی در بهبود تجربه دورکاری

ایده تجربه دورکاری تا سال 2019 در بسیاری از شرکت ها مرکز توجه نبود.ممکن بود گاهی تعدادی فریلنسر که گهگاه مطالب یا طرح‌هایی را ارسال می‌کردند، در این شرکت ها فعالیت داشته باشند اما اکثر کارها همچنان در دفتر انجام می‌شد.کووید 19 این ساختار را وارونه کرد.

با نگاهی اجمالی به نتیجه نظرسنجی جدید از پلتفرم Upwork ،که تخمین می‌زند تا سال 2025، 36.2 میلیون آمریکایی از راه دور کار خواهند کرد، متوجه یک افزایش 87 درصدی نسبت به روزهای قبل از این همه گیری می شویم.

دورکاری و فرصت های شغلی آزاد در حال رشد است. برخی از شرکت‌ها مزایای دورکاری کارمندان در خانه را تجربه کردند، در حالی که برخی دیگر با معظل یافتن کارمند برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خالی در طول قرنطینه درگیر بودند.

در این نوشته به چند راهکار برای بهبود تجربه دورکاری کارمندان اشاره شده است که برای مدیران منابع انسانی می تواند حائز اهمیت باشد.

با مدیران تمرین کنید تا انتظارات روشنی برای کارمندان ایجاد کنند

بیان واضح انتظارات جزء لاینفک کار حضوری در دفتر است،اما زمانیکه موضوع دورکاری در میان است، جایی برای بیان این توضیحات وجود ندارد.

اعتماد برای دورکاری لازم است و برخی از مدیران، نگران مدیریت تیم های راه دور هستند. اما، این مشکل را می توان با بیان واضح انتظارات و ارتباطات شفاف حل کرد.

استفاده از ابزارهای تعاملات درون سازمانی یا شبکه های اجتماعی سازمانی مانند کولتفرم ، می تواند در ایجاد ارتباطات شفاف و افزایش رضایت و بهره وری اعضای تیم دورکار بسیار مؤثر باشد.اکانت رایگان بسازید و یا با پر کردن فرم مشاوره و درخواست دمو با ما در ارتباط باشید.

بر اساس بررسی Harvard Business Review، مدیران می توانند با به کارگیری روشهای زیر از کارمندان خود حمایت کنند:

  • برنامه ریزی منظم و قابل پیش بینی چک-in با افراد یا تیم های دورکار
  • تعیین انتظارات روشن در مورد نحوه ارتباط کارکنان: چند وقت یکبار و چه زمانی از روز
  • پیاده سازی ابزارهای بهره وری جدید برای استفاده همه کارکنان
  • برای بحث در مورد سؤالات یا نگرانی ها،در دسترس و پذیرای کارکنان د ورکار باشند.

با تبیین اولیه این انتظارات و حفظ آنها، مدیران می توانند از افت بهره وری، ناامیدی کارکنان یا احساس تنهایی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:۳ ویژگی لازم و غیر قابل انکار برای حفظ کارآمدی شیوه دورکاری

به کارگیری نرم افزارهای بهره وری گسترده در شرکت

انتظار نداشته باشید که ساختار مدیریت حضوری شما به نظارت بر دورکاری از خانه منتقل شود.

ابزارهای تعاملات سازمانی یا شبکه اجتماعی سازمانی که قبلا ذکر شد، برای سازماندهی، اولویت‌بندی پروژه‌های خاص و نظارت بر حجم کار کارکنان ضروری است.

مدیرانی که نگران از کار افتادن کارکنان دورکار خود هستند، می توانند ضرب الاجل تعیین کنند و پیشرفت را بررسی کنند.خبر خوب این است که ابزارهای بهره وری زیادی برای انتخاب وجود دارد.

چالش در پیدا کردن ابزار نیست، بلکه در انتخاب سیستم متناسب با نیازهای شما است.

در اینجا به چند نمونه از این ابزارها برای به کارگیری در تیم های دورکار اشاره می کنیم:

asana

این برنامه مدیریت کار تیمی را ساده می کند.

Airtable

این برنامه ترکیبی spreadsheet-database است.

Basecamp

این برنامه به شما کمک می کند همه چیز را در یک مکان سازماندهی کنید.

Monday.com

این برنامه به شما کمک می کند تا گردش کار رویایی خود را بسازید، اجرا کنید و مقیاس دهید.

Smartsheet

این برنامه یک فضای کاری پویا برای مدیریت پروژه ها است.

کولتفرم

کولتفرم یک نرم افزار شبکه اجتماعی سازمانی ابری برای مدیریت ارتباطات و تعاملات سازمانی است.

مطمئن نیستید کدام یک برای شرکت شما بهترین ابزار است؟

اکثر ابزارهای بهره وری( ابزارهای تعاملات سازمانی یا شبکه اجتماعی سازمانی) نسخه آزمایشی رایگان ارائه می دهند. بهترین کار این است که همه ویژگی های منحصر به فرد آنها را بخوانید و یکی دو هفته آن را امتحان کنید.

شبکه اجتماعی سازمانی

ایجاد اکانت رایگان

روشهایی برای فعال نگه داشتن همه کارمندان پیدا کنید

اگرچه نیمی از کارکنان دورکاری در خانه که توسط Flexjobs مورد بررسی قرار گرفتند، گزارش دادند که در سال 2020 بهره وری بیشتری داشتند، این پتانسیل برای این کارمندان وجود دارد که احساس قطع ارتباط یا تنهایی کنند.

متخصصان منابع انسانی می توانند با شرکت های خود همکاری کنند تا برای فعال نگه داشتن همه کارکنان، چه در دفتر و چه در خانه، راه های خلاقانه ای را بیابند.

بیشتر بخوانید:احساس تنهایی هنگام دورکاری : چگونه از سلامت روان خود هنگام کار از راه دور محافظت کنید

بسیاری از شرکت‌ها فعالیتی به نام ساعات سرگرمی بعد از کار تشکیل دادند در که در آن همه کارکنان می‌توانستند دور هم جمع شوند، نوشیدنی بخورند و همراه هم استراحت کنند.

سایر سازمان های راه دور زمانی را برای کلاس های مجازی کارمندان دورکار خود ایجاد کرده اند، که همه آنها به کار مرتبط نیستند. آنها کلاس های آشپزی، یوگا، یا حتی نحوه درست کردن کاردستی های ساده را ارائه می دهند.

گاهی نیز برخی شرکت‌های بازاریابی برای کارکنان دورکار خود تی‌شرت، لیوان یا اقلام تبلیغاتی زیبا، در غالب «بسته‌های هدیه» می‌فرستند.

فرصت‌های تعامل بسیار زیادی برای ارائه با کارکنان دورکار وجود دارد، و فناوری جدید برقراری ارتباط را از همیشه آسان‌تر کرده است.

ایجاد فرهنگ مناسب مهمترین اقدام برای شرکت شما است.

کارکنان دورکار خود را هم در فعالیت های شرکت سهیم کنید

واقعیت این است که دورکاری به این زودی ها از بین نمی رود و در هر صورت، مدل ترکیبی کار در میان اکثر شرکت ها به گسترش خود ادامه خواهد داد.

دپارتمان‌های منابع انسانی می‌توانند با مدیران تمرین کنند تا مطمدن شوند که همه کارکنان در انجام فعالیتهای روزانه شرکت سهیم و دخیل باشند.

شرکت ها از این که بدانند ابتکارات شرح داده شده در بالا باعث بهبود تجربه کاری برای همه کارکنان می شود شگفت زده خواهند شد.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://www.hrexchangenetwork.com/employee-engagement/articles/how-hr-can-enhance-the-experience-for-remote-workers
آدرس کوتاه شده: