چچ

منابع انسانی چگونه می تواند از کارکنان دورکار حمایت کند؟

محبوبیت دورکاری در حال افزایش است چرا که راه اندازی یک محیط کار کاملا کاربردی در خانه یا در حرکت آسان تر و مقرون به صرفه‌تر است. منابع انسانی چگونه می تواند ارتباط خود را با نیروی دورکار حفظ کند؟ فضای دورکاری صحیح حتی برای بهره وری، ایمنی و رفاه کارکنان حیاتی تر است . چه مربوط به حرفه ساخت وساز، ایمنی و یا حمل و نقل باشد، باز هم ضروری است. زمانی که برای تیم های دورکار و هماهنگی های دورکاری برنامه ریزی می کنید، یک تیم منابع انسانی شایسته می تواند با اقدامات خود موفقیت تیم شما را تضمین کند.

منابع انسانی چگونه می تواند از کارکنان دورکار حمایت کند؟

۱۲ نکته درباره نحوه حمایت منابع انسانی از کارکنان دورکار

می خواهید بدانید چگونه می توانید از کارکنان دورکار حمایت کنید؟ اقدامات ذیل را مد نظر داشته باشید:

ایجاد انتظارات

زمانی که یک روش عملیاتی جدید اتخاذ شود تغییرات اجتناب ناپذیر هستند. عدم اطمینان در مورد رویه‌های جدید، روش‌های ارتباطی و انتظارات قابل‌تحویل کارکنان باعث ناراحتی می شود. شما می توانید این انتظارات را با مدیر منابع انسانی و روسای دپارتمان ها به عنوان نماینده منابع انسانی مطرح کنید. مستندسازی کنید و اطلاعاتی در مورد نحوه بحث در مورد جلسات روتین، خروجی کار، ضرب الاجل ها و غیره ارائه دهید. همچنین می‌توانید با ایجاد انتظارات و انتقال آن‌ها به دیگران، اجرای کار عملی را تشویق کنید.

سرعت پاسخگویی و ارتباط منظم

ارتباط منظم کارکنان دورکار را آگاه نگه می دارد و احترام شما به زمان و توجه آن‌ها را ثابت می کند. این کار در واقع اهمیت دادن به کارکنان دورکار و اهداف آن ها را نشان می دهد. یک کارمند دورکار اغلب خودش مسئول این است که محیط کاری ایده آلی ایجاد کند. بنابراین آن ها مسئول حفظ ارتباط هستند. کوتاه نگه داشتن زمان پاسخ، اطلاع‌رسانی به کارکنان را ساده‌تر می کند. مدیریت پروژه از راه دور می تواند در شروع کار پیچیده باشد. یادگیری تجربی و بهبود امکان پذیر است.

رعایت قوانین حقوق و دستمزد

کارکنان دورکار بسته به محل سکونت خود ممکن است مشمول قوانین حقوق و دستمزد متفاوتی شوند. برای جلوگیری از جریمه، رعایت الزامات حقوق و دستمزد ضروری است. از برآورده شدن نیازهای کسانی که در خانه کار می کنند اطمینان حاصل کنید. بر عملکرد آن ها نظارت کنید و ارتباط خود را با آن ها حفظ کنید. هیات اجرایی باید هوشمندانه و اصولی عمل کند. قانون‌گذاران تغییرات اعمال شده بر حداقل دستمزد، خودداری از پرداخت مالیات و پاداش کارکنان نظارت کنند.

استفاده از ابزارها و تکنولوژی های جدید

استفاده از ابزارها و فناوری های جدید یکی از مهم ترین تغییرات در دورکاری خواهد بود. استفاده از یک پلتفرم منابع انسانی آنلاین ممکن است کارهایی مانند درخواست مرخصی با حقوق و مزایا را تسهیل کند. برنامه‌ها و ابزارهایی که به انجام وظایف کمک می کنند، باید در دسترس کارکنان باشند. این می تواند شامل نرم افزارهایی برای توسعه، مدیریت و ایجاد محتوا و غیره باشد. ویدئو کنفرانس نیز یکی از روش های موثر برای برقراری ارتباط است. شرکت و پرسنلی که با مشتریان و تامین کنندگان قرارداد می بندند ممکن است از ابزارهای مستندات قانونی و امضاهای الکترونیکی بهره‌مند باشند. بکارگیری حفاظت های امنیتی و حریم خصوصی داده و فناوری های مناسب بسیار مهم است. این فرایند از دارایی های شرکت محافظت می کند و حریم خصوصی اطلاعات کارکنان شما را تضمین می کند.

شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم ابزاری مفید برای بهبود تعاملات میان بخش منابع انسانی و کارکنان دورکار برای سازمان شما است.اکانت رایگان بسازید و یا با پر کردن فرم مشاوره و درخواست دمو با ما در ارتباط باشید.

ایجاد آرامش و رضایت برای کارکنان

ایجاد تعامل منظم یک اقدام ضروری است که می تواند تفاوت های بزرگی را رقم بزند. ایجاد رویدادها و فعالیت‌هایی که تیم شما را به هم نزدیک می کند و تعامل را تشویق می کند، برای رفاه و موفقیت شما لذت بخش و خوب است. گفتگوهای غیررسمی راجع به یک موضوع و پرسیدن سوالات برای درک بهتر یکدیگر، راه های سرگرم کننده ای برای تعامل آنلاین هستند. زمانی که سوالاتی در مورد ترجیحات غذایی یا هر چیز دیگری می پرسید، احتمالا پاسخ های جذابی دریافت می کنید. گردهمایی های آنلاین را برای تقویت ارتباطات برگزار کنید. امسال به جای جشن همیشگی، یک مراسم آنلاین یک روزه همراه با بازی، تست و فعالیت های دیگر برگزار کردیم. روزهای تولد و سالگردهای کاری باید همواره برگزار شوند.

نظر دیگران را جویا شوید

در دوران تحول، مشکلات و اختلالاتی وجود خواهد داشت. افراد ممکن است در برقراری ارتباط با یکدیگر یا استفاده از ابزارهای خاص دچار مشکل شوند. برخی از کارکنان ممکن است نوعی از بی علاقگی را تجربه کنند. این موضوع می‌تواند بهره وری را مختل کند یا مشکلات دیگری ایجاد کند. این کار آسان نخواهد بود، اما می توانید با گوش دادن حل و فصل آن را تسهیل کنید. این امر مستلزم درخواست مکرر بازخورد و ایجاد یک انجمن برای بحث است. همچنین، مستلزم توجه به گفته های دیگران است. کارکنان خود را تشویق کنید که با استفاده از یک نظرسنجی یا یک فرم ارسال نظرات خود را ارسال کنند. بازخورد همچنین می تواند از طریق بحث های گاه به گاه و جلسات آنلاین جمع آوری شود.

بیشتر بخوانید: نقش منابع انسانی در بهبود تجربه دورکاری

فراهم کردن محیط مشارکتی

یک پرونده مشترک فراهم کنید که بر فعالیت های کاری نظارت می کند. حتی زمانی که تیم ها در دفتر کار هستند، این یک تمرین مفید است که به مدیران کمک زیادی خواهد کرد. این فرایند به روشن شدن آنچه که دقیقا از کارکنان انتظار می رود، کمک می کند. استفاده از اپلیکیشن ها برای دورکاری می تواند مفید باشد. همچنین، در مورد آنچه که به منزله انجام کار تیمی مجازی مناسب است، به توافق برسید.

ارائه خودخدمتی منابع انسانی

پلتفرم های دیگر راه های سریعی برای ارسال هزینه ها و درخواست زمان استراحت فراهم می کنند. کارکنانی که خارج از دفتر کار می کنند، اغلب دسترسی کمتری به منابع انسانی دارند. کانال‌های ارتباطی غیررسمی مانند قدم زدن در بخش منابع انسانی و پرسش سریع سوالات در این دسته از روش های قرار می گیرند. منابع انسانی می‌توانند با ارائه پورتال های خودخدمتی این موضوع را حل و فصل کنند تا کارکنان بتوانند کارهای بیشتری را به طور مستقل تکمیل کنند، مانند یافتن راه حل ها برای پرسش های مکرر. زمانی که طول می کشد تا یک کارمند به اطلاعات حقوق و دستمزدو مزایای خود دسترسی داشته باشد، با استفاده از راه حل های منابع انسانی خودخدمتی کاهش می یابد.

شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم

ایجاد اکانت رایگان

در شرایط جدید انعطاف پذیر بمانید

مدیر منابع انسانی باید پذیرای تغییرات و مایل به گوش دادن باشد. این کار گروه را قادر می سازد تا به تولید در حین دورکاری ادامه دهد. با اجرای عملی راه حل های دیجیتالی جدید و برقراری ارتباطات مکرر، درک مدیران بهبود می‌یابد. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که از رویدادهای مهم زندگی که اعضای تیمتان را تحت تاثیر قرار می دهند مطلع شوید و دستاوردهای آن ها را بشناسید. برای تعامل موثر با کارکنان، نظارت و تصدیق تغییرات داخلی در میان نیروی کار ضروری است. در این روش، مدیر منابع انسانی می تواند به تدریج مقررات جدیدی را اجرا کند که نیازمندی های کارکنان دور کار را در نظر می گیرد.

تشریح دستورالعمل های ارتباطی

ارتباط چهره به چهره دیگر ایمن نیست، بنابراین ایجاد کانال های ارتباطی کارآمد و پرورش سطوح بالایی از مسئولیت‌پذیری بسیار مهم است. با اجرای یک پروتکل ارتباطی چندکاناله، شما و کارکنان گزینه های بیشتری برای ارتباط و جمع آوری اطلاعات خواهید داشت. تمام ایمیل های مرتبط با کسب وکار و تماس های رسمی را نگه دارید. مردم در این شرایط مجبور به پاسخگویی نیستند. در یک سیستم کنفرانس ویدیویی زنده مانند زوم یا یک سیستم کامل مانند مایکروسافت تیمز سرمایه گذاری کنید. برای پاسخ های ایمیلی مهلت تعیین کنید و نسبت به ارسال سریع پاسخ متعهد باشید.

بیشتر بخوانید:معرفی ابزارهای برتر تعاملات سازمانی در حوزه منابع انسانی که می تواند به تقویت دورکاری کمک کند.

ایجاد معیارهای مناسب

از آنجا که ارزیابی عملکرد می تواند ذهنی باشد، هم کاری با مدیران استخدام برای تعیین معیارهای موفقیت بسیار مهم است. تعیین اینکه کارکنان در طول روز روی چه کارهایی می کنند، می تواند چالش برانگیز باشد. گاهی اوقات نتایج خوب گزارش نمی شوند. قدردانی از تلاش افرادی که در خانه کار می کنند بسیار سخت تر است. تیم بین کارکنان دفتری و کارکنان دورکار تقسیم می شود. عملکرد همه کارکنان در شرکت باید به بهترین شکل ثبت شود. بنابراین، منابع انسانی باید معیارهای روشن و مناسبی را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید:

تجهیز تیم ها به ابزارهای لازم

یکی از مولفه های این معادله، ارائه فن آوری مناسب است. در صورت امکان، یک تبلت یا گوشی هوشمند در اختیار کارکنان دورکار خود قرار دهید تا در تماس باشند. مساله فقط به تکنولوژی مربوط نمی شود. در اغلب موارد، کارمند دورکار مسئول تنظیم فضای کاری خود به شیوه ای ارگونومیک و ایده آل برای بهره وری است. با این حال، منابع انسانی و دفتر مرکزی می توانند راه هایی برای ساده سازی آن مقرر کنند. اگر کارکنان شما از راه دور کار می کنند، GPS و ابزارهای مدیریتی دقیق می توانند به حفظ امنیت تیم شما کمک کنند؛ زیرا آن ها باید برای شرکت در سفر باشند.

شبکه اجتماعی سازمانی کولتفرم

فرم مشاوره و درخواست دمو

نتیجه‌گیری

شما به عنوان یک نیروی انسانی، مسئولیت زیادی برای درگیر نگه داشتن کارکنان دورکار خود دارید. شغل آن‌ها را از طریق ابزارها و اطلاعات به روز شده تسهیل کنید. نکات گفته شده در بالا به شما کمک خواهند کرد تا به طور موثر کار کنید.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
منبع اصلی مقاله: https://www.hrcloud.com/blog/how-hr-can-support-remote-employees#a
آدرس وب سایت: https://www.hrcloud.com/blog/how-hr-can-support-remote-employees#a
آدرس کوتاه شده: