چچ

12 نکته کمک کننده در دورکاریِ موفق

هر کارمندی که دورکاری می کند، با چالش‌های منحصر به فرد، ناشی از حواس پرتی های معمولا اجتناب ناپذیر مواجه است، که موجب ایجاد مسئولیت های پیچیده ای می شود که تعادل سلامت زندگی کاری فرد را هم مختل می کند. با ایجاد چند عادت خوب و دنبال کردن برخی پیشنهادهای کلیدی ، مانند 12 نکته در این مقاله، می‌توانید هر گونه چالشی که در دورکاری اتفاق می افتد را حل کنید.

12 نکته کمک کننده در دورکاریِ موفق

ازیکی از فواید شگفت ‌انگیز دور کاری، می توان به این نکته اشاره کرد که تلاش های شما برای غلبه بر موانع کار از خانه را، در گذر زمان با ارزش تر می کند. دور کاری به این معنی است که شما باید در منزل مجموعه ای از برنامه ریزی ها و کارها را انجام دهید. با ایجاد چند عادت خوب و دنبال کردن برخی پیشنهادهای کلیدی می‌توانید هر گونه چالشی که در دورکاری اتفاق می افتد را حل کنید. به این ۱۲ نکته در ادامه توجه کنید. آنها به شما کمک می کنند در دور کاری موفق شوید.

چگونه یک کارمند دورکار خوب باشیم؟ توصیه های دورکاری

1. فعالانه با دیگران ارتباط برقرار کنید

وقتی در یک دفتر مشخص، در کنار رئیس و هم‌تیمی خود نیستید باید مهارت‌های ارتباطی خود را بالاتر ببرید. از ایمیل، تماس‌های تلفنی یا تصویری، نرم‌افزارهای چت آنلاین و هر ابزار دیگری که در اختیار دارید استفاده کنید. زمان و محل ارتباط با همکارانتان را از آنها بپرسید و طبق اولویت آنها عمل کنید.برای ارتباطات گسترده آماده باشید و حواستان به تعاملات موثر بین خودتان و اعضای تیم، و شناخت مدیر تیم از اولویت های شما، باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع بهبود تعاملات تیم های دورکار

2. انتظارات خود را شفاف بیان کنید

شفاف کردن انتظارات با انجام گفتگوهای مکرر و واضح، با رئیس و همکاران شروع می‌شود. مطمئن شوید از انتظارات آنها و زمان برآورده کردنشان آگاهی دارید، و همراه با انجام پروژه‌ها و وظایف ، انتظارات آنها را هم مدیریت کنید. اگر لازم بود بازبینی و پرسش دوباره برای تائید آنها انجام دهید. وقتی به زمان پایان کار رسیدید، از طرف مقابل بخواهید به شما بازخورد بدهد تا مطمئن شوید که کاری را که لازم بوده،انجام داده اید. این کار به شما برای ایجاد اعتماد و اطمینان از بودن در مسیر یکسان با تیم و هم‌تیمی‌هایتان، به شما کمک می کند.

3. ساعات اداری برای خود تعیین کنید و طبق آن ها پیش بروید

ساعات کاری منظمی برای خود تعیین کنید و برنامه کاری خود را به رئیس و همکاران اطلاع دهید، و تمام تلاش خود را برای وفاداری به این قوانین انجام دهید. همکاران شما باید بدانند که چه زمانی برای انجام کارها و جلسات کاری در دسترس خواهید بود و چه زمان هایی برای خودتان است. ایجاد یک برنامه زمان‌بندی مشخص نیز این احتمال را افزایش می‌دهد که شما دائما در ساعت‌های طولانی کار نکنید و باعث می شود تعادل کلی زندگی کاری شما به هم نخورد.

4. لباس پوشیدن در دورکاری

احتمالا دوست دارید تمام طول روز لباس راحتی تن کنید، اما با این حس مقابله کنید و در ساعات کاری لباس رسمی بپوشید. با این کار، نه تنها در جلسات تصویری حرفه‌ای به نظر می رسید،بلکه پوشیدن لباس رسمی از صبح مغز شما را در حالت " کار کردن " قرار می‌دهد.

5. برای روزهای خود برنامه ریزی کنید

برای انجام موفقیت آمیز کار از خانه، باید برنامه‌ریزی کنید و روزتان طوری سرو سامان دهید که هیچ ساعتی هدر نرود. لیست انجام کار ( to-do lists) درست کنید، اهداف خود را تنظیم کنید و با برنامه روزانه خود پیش بروید، زمانی را برای استراحت در انتها در نظر بگیرید، تا بتوانید روی کارهای جدی تر تمرکز کنید. بسته به شغل خاص خود ممکن است حتی بخواهید که روز خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. ( مثلا از ساعت 9 تا 10 صب برای پاسخ دادن به ایمیل ها، 10 تا 12 برای کار روی پروژه) هر چه به روزهای خود ساختار بیشتری بدهید احتمال اینکه تایمتان هدر برود کمتر است.

6. ایجاد فضای کاری اختصاصی

زمانی که شما یک فضای اداری خانگی ایجاد می‌کنید که مختص کار شما است، حواس‌پرتی کمتری خواهید داشت. یک اتاق پیدا کنید در خانه که برای کار دیگری استفاده نشود و آن را به محل کار اختصاصی خودتان تبدیل کنید.چون دفتر شما در منزل است، این آزادی را دارید که گهگاه آن را تغییر دهید تا اتاق جالب و جدیدی داشته باشید و این کار اتاق کار را برایتان جالب تر می کند.

7. استفاده از لیست‌های وظیفه و ابزارهای مدیریت زمان

بدون ایجاد لیست وظیفه، ممکن است حواس‌پرت شوید و یا مدت زیادی صرف یک کار یا پروژه خاص کنید. لیست های روزانه ایجاد و استفاده کنید. در این لیست ها بنوبسید که چه کارهایی باید انجام دهید و چقدر طول می کشد. ابزارهای دیگر مدیریت زمان را در صورت لزوم جستجو کنید تا شما را در مسیر نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که به بازه های زمانی خود آن ها را انجام دهید.

8. استراحت کنید

take break

بدون وجود یک ریتم کاری مثل کار در دفتر اداری ،احتمال نادیده گرفتن خودتان زیاد است و ممکن است تایم استراحت، نهار خوردن یا پیاده روی را فراموش کنید.اگر لازم است، آلارمی برای یادآوری استراحت بین کارها تنظیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند متمرکزتر و سرحال تر باشید و موثرترین و کارآمدترین کارمند باشید.

9. از انجام کارهای شخصی اجتناب کنید

برای اینکه یک کارمند دور کار خوب باشید لازم است که اجازه ندهید انجام کارها و وظایف منزل، برنامه های کاری شما را مختل کنند. البته انداختن یک تکه لباس در لباس شویی هنگام استراحت اشکالی ندارد، اما حواستان باشد، اجازه ندهید کارهای متفرقه خانگی، روز کاری شما را بگیرد. چون در نهایت نه تنها ساعات کاری شما را به هم می ریزد، بلکه وقفه‌ های مداوم مانع از بهره‌وری و عملکرد شما خواهد شد.

10. ورزش منظم

یک برنامه منظم ورزشی را برای مبارزه با سبک زندگی بی‌تحرکی ایجاد کنید، چه یک پیاده‌روی سبک هنگام ناهار یا کلاس یوگا در اخر هفته ، زیرا دورکاری منجر به بی تحرکی می شود.

11. ایجاد یک سیستم پشتیبانی قوی

کار کردن از راه دور می‌تواند منجر به تنهایی و انزوا شود اما حفظ ارتباط با دیگران، در هنگام دور کاری به کنترل احساسات شما کمک می کند. تا زمانی که این بیماری همه‌گیر تمام شود، تنها تعامل شما در طول روز کاری ممکن است مجازی باشد.اما همین نیز خوب است ! صرف قهوه و ناهار به صورت مجازی، ساعتهایی با تعاملات شادی بخش، جلسات و گردهمایی های غیرکاری با دوستان، همگی می‌توانند به شما حسی از تعلق به یک جمع بدهند.

در صورت امکان، گاهی اوقات به یک کافی شاپ یا محل کار عمومی، که دیگران هم آنجا کار می کنند، بروید و کار خود را آنجا انجام دهید. کارکنان دورکار دیگر را آنجا می بینید و احساس می‌کنید بخشی از یک گروه هستید، حتی اگر هر کدام برای شرکت‌های مختلف کار می کنید.

12. گاهی جلسات حضوری با اعضای تیم ترتیب دهید

در حالی که ابزارهای تعاملات سازمانی آنلاین مانند کولتفرم به شما کمک خواهند کرد تا ارتباطات مجازی قوی تری ایجاد کنید، اما جایگزین مکالمات رو در رو نمی شوند. دیدار همکاران و مدیر تیم همیشه میسر نیست( مانند زمان همه گیری کرونا )، اما وقتی همه چیز به حالت عادی برگشت، یک برنامه‌ فوریِ دیدار با اعضای تیم، و شرکت در هر جلسه ای که شرکت شما ترتیب می دهد، مفید است.

دیدگاه وسیعی داشته باشید

در برخی روزها، ممکن است برنامه شما به هم بریزد و نتوانید ورزش کنید یا طبق برنامه روزانه خود پیش بروید،که کاملا قابل‌درک است. فقط انعطاف‌ پذیر باشید و با شرایط خود را وفق دهید، و سعی کنید عادت‌های خوبی ایجاد کنید که شما را قادر سازد با موفقیت در خانه کار کنید. حفظ اهداف دور کاری تان به شما کمک خواهد کرد که یک کارمند خوبِ از راه دور باشید، در حالیکه یک زندگی متعادل برای خود دارید.

در ادامه بخوانید: چهار پیشنهاد برای پیشرفت شغلی و حرفه ای در زمان دورکاری

نویسنده: Greg Kratz
مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://www.flexjobs.com/blog/post/things-successful-remote-workers-always-do/
آدرس کوتاه شده: