چچ

فعالیت های موثر در ایجاد مشارکت و تعهد کاری کارکنان در تیم ­های دورکاری در سال 2023

در شرایط فعلی، شرکت‌های بیشتری نسبت به قبل، مجبور هستند خود را با دورکاری تطبیق بدهند، و تفاوتی ندارد این مسئله برای برخی از کارمندان باشد یا برای همه آنها. عدم امکان نظارت و ارتباط اجتماعی مکرر با کارکنان همانند اداره، فعال و راضی نگه داشتن آنان در حین کار از خانه، بسیار دشوارتر شده است. فعال نگه داشتن تیم­های دورکاری می ­تواند مزایای بسیاری مانند افزایش بهره­ وری، افزایش همکاری، و بهبود کلی در روحیه کارکنان ،برای شرکت شما به همراه داشته باشد.یکی از دشوارترین، و در عین حال، مهم­ترین بخش­های فعال نگه داشتن تیم­های دورکاری، تعاملات اجتماعی است. بنا به همین دلیل، ما تعدادی از فعالیت های موثر در ایجاد مشارکت و تعهد کاری کارکنان در تیم­های دورکاری گردآوری کرده­ ایم، که در ادامه می خوانید.امیدواریم الهام­بخش شما باشد!

فعالیت های موثر در ایجاد مشارکت و تعهد کاری کارکنان در تیم ­های دورکاری در سال 2023

بهترین فعالیت­های تیم ­سازی برای کارکنان دورکار

1) تورهای خانگی

همکارانتان را به خانه خود بیاورید ... ایده جالبی است، اینطور فکر نمی کنید؟

ممکن است برخی افراد با این کار احساس راحتی نداشته باشند، اما کسانی که احساس راحتی دارند، این فعالیت تیم­سازی دورکاری را دوست خواهند داشت. تورهای خانگی مجازی می‌تواند این فرصت را در اختیار کارمندان شما قرار بدهد که به شیوه­ ای با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند که ممکن است به شکل عادی، چنین کاری را انجام ندهند.

در طول یک تماس ویدئویی، از کارمندان خود (که تمایل به شرکت دارند) درخواست کنید یک تور مجازی از خانه خود، و یا شاید فقط دفتر یا اتاق مورد انتخاب خود داشته باشند. می‌توانید انواع این کار را انجام بدهید، و یا می ­توانید این ایده را به یک بازی تبدیل کنید – از هر کارمند درخواست کنید تصویری از یک اتاق ارسال کند، سپس، از سایر کارمندان بخواهید حدس بزنند که فکر می‌کنند به خانه چه کسی نگاه می‌کنند.

2) باشگاه کتاب­خوانی مجازی

باشگاه‌های کتاب­خوانی مجازی، یک روش عالی است که کارمندان شما، هر هفته یا دو هفته یک بار، گرد هم آمده، و درباره کتاب متفاوتی بحث کنند.

این فعالیت دو طرفه است، که کارمندان شما را تشویق می‌کند در یک فعالیت سالم در خارج از محیط کار شرکت کنند، و یک عنصر اجتماعی نیز دارد. ترکیبی از گرد هم آوردن کارمندان در یک محیط غیر رسمی و توانمند ساختن تیم برای مطالعه بیشتر، توسعه اجتماعی و شخصی را افزایش خواهد داد، که سبب می­شود کارمندان شما احساس غنی بودن و تعلق خاطر داشته باشند.

3) بازی­های چند نفره

دعوت از کارمندان خود به انجام بازی­های چند نفره می­تواند فرصت استراحت و آرامش را در اختیار آنها قرار بدهد، در حالی که با همکاران خود نیز بیشتر آشنا می­شوند.

فراهم کردن فرصتی برای آنها برای صرف زمان کمی دور از کار برای بازی با همکار، نه تنها به زمان اجتماعی بیشتری برای تیم شما منجر خواهد شد، بلکه با زمان­های استراحت یا وقفه‌های کوچکی که ثابت شده است بهره‌وری را افزایش می‌دهد، به بهره‌وری بهتر نیز منجر خواهد گشت.

بازی‌های چند نفره به اندازه کافی تطبیق­ پذیر هستند، که همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند، یعنی احتمالاً، تعداد بیشتری از کارمندان دورکار شما شرکت می­ کنند. این بازی‌ها می‌توانند هر هفته تغییر کنند، بازی‌های ورزشی، کوئیزها (پرسش و پاسخ یا آزمونک)، اطلاعات عمومی، بازی‌های ارتباطی – حتی برای تشویق افراد بیشتر به شرکت در این بازی­ها می‌توانید جوایزی بدهید.

4) مسابقه پخت کیک خانگی

در روزگاری که همگی عاشق امتحان خوراکی های خوشمزه هستند، چرا عشق آنها به پخت و پز را به یک فعالیت تیم ­سازی دورکاری تبدیل نمی ­کنید؟

هر هفته یا ماه، می­توانید نوع پخت متفاوتی را انتخاب کرده، و ببینید کدام یک از کارمندان شما، بهترین پخت را ارائه می­کند.

هر بار می ­تواند توسط یک هیئت منتخب ویژه مورد داوری قرار بگیرد، و برنده کلی مسابقه، یک جایزه دریافت کند.

این روش، کارمندان شما را تشویق خواهد کرد لپ­تاپ را زمین بگذارند، بعدازظهر از صفحه نمایش خود دور شده، و کاری سرگرم ­کننده انجام دهند. ایجاد تعادل خوب میان کار و زندگی باعث می ­شود کارکنان شما به خوبی استراحت کرده، و هر روز برای کار خود آماده باشند.

5) ایجاد تنوع با کار کردن هم در اداره و هم در خانه

اتخاذ یک برنامه کار ترکیبی می ­تواند برای فعال نگه داشتن کارمندان دورکار شما عالی باشد. تعیین روزهایی در هر هفته / ماه، که در آن روزها کارمندان می ­توانند از دفتر شما کار کنند، به جلوگیری از خستگی کار کردن از خانه کمک خواهد کرد.

رفت و آمد به دفتر، دنیای تا حدودی خسته­ کننده کار کردن از خانه را از بین خواهد برد – کارمندان شما به صورت رو در رو با همکاران خود وقت خواهند گذراند، که می­تواند در هر دو سطح شخصی و حرفه­ ای مفید باشد.

از نظر شخصی، کارمندان شما از جنبه اجتماعی مرتبط با حضور در دفتر، و روتین رفت و آمد و ترک خانه بهره ­مند خواهند شد.

از نظر حرفه­ ای نیز عالی است، زیرا کارمندان شما قادر خواهند بود به آسانی در پروژه ­ها به شکلی با همکاران خود همکاری کنند، که ممکن است دستیابی از دور به آنها دشوار باشد. در هنگام کار کردن روی وظایف خاص، به افزایش بهره ­وری و کارایی منجر می ­گردد.

6) حیوانات خانگی هنگام دورکاری

furry friendsمطمئن هستم که وقتی مسئله زیر را بیان می­کنم، از طرف بسیاری از شما صحبت می کنم: یکی از بهترین موضوعات به دست آمده از عصر دورکاری، این واقعیت است که می­ توانید همه حیوانات خانگی همکاران خود را در طول تماس­های ویدئویی ببینید.

می‌توانید یک قدم فراتر از آن پیش رفته و افراد را تشویق کنید حیوانات خانگی خود را بیشتر به اشتراک بگذارند – شاید یک تماس ویدئویی که از هر شخصی که حیوانات خانگی دارد استقبال می‌کند آنها را به نمایش بگذارد. یا مسابقاتی مانند "حیوانات خانگی، بامزه ­ترین و خنده ­دارترین کارها را انجام می ­دهند" که در آن افراد می‌توانند ویدئوها / عکس‌های حیوانات خانگی خود را که در موقعیت‌های خنده‌ داری قرار دارند،به اشتراک بگذارند.

کارمندان دورکار با اطلاع از این مسئله که شرکت و همکاران آنها به حیوانات خانگی و زندگی شخصی و علایق خانگی آنها علاقه ­مند هستند، به آنها کمک می­ کند احساس ارزشمندی در سطح شخصی داشته باشند. همچنین، هیچ چیز به اندازه دیدن یک عکس زیبا از حیوانات خانگی، به سرعت سبب افزایش ترشح سروتونین نمی­شود.

7) پاداش و تشویق های سرگرم­ کننده

فراهم آوردن پاداش و تشویق های سرگرم ­کننده برای کارمندان دورکار، روشی عالی برای فعال نگه داشتن آنها است. کارمندی که احساس می ­کند بخاطر سخت­کوشی و تعهد خود، پاداش دریافت کرده و تشویق می­شود، از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

البته، این مورد به بودجه موجود برای چنین پاداش­هایی بستگی دارد، اما نیازی به بودجه بالایی ندارد. برخی ایده ­ها می­توانند شامل موارد ذیل باشند:

  • جوایز برنده شدن یا کسب مقام در مسابقات شرکتی
  • کارمند منتخب ماه
  • شب پیتزای ماهانه / سه ماهه
  • امکان برنده شدن / کسب یک روز اضافی برای مرخصی سالانه

8) آشپزی دورهمی هفتگی

جلسات هفتگی آشپزی دورهمی ، یک روش عالی برای فعال نگه داشتن همه کارمندان به شکلی آرام و سرگرم­ کننده است، که به آنها اجازه می­دهد با همکاران خود یه یادگیری پرداخته و استراحت کنند، و غذاهای لذیذی (امیدوارم) درست کنند.

هر آشپزی دورهمی می‌تواند توسط یک کارمند متفاوت میزبانی شود، که فرصتی در اختیار آنها قرار می‌دهد غذای شاخص یا ویژه خود را به نمایش بگذارند. چند روز قبل، کارمندی که میزبان آشپزی دورهمی بعدی است، باید فهرستی از مواد و وسایل مورد نیاز را به اشتراک بگذارد، و سپس، در روزی که همکارانش باید این کار را انجام بدهند، همراهی کند.

در صورتی که بودجه اجازه می­دهد، و به عنوان یک مشوق و انگیزه بیشتر، می­توانید انتخاب کنید که این جلسات توسط یک آشپز محلی میزبانی شود – بطوریکه کارمندان شما بتوانند چیزی از بهترین­ها یاد بگیرند!

9) در فضای اداری خانه آنها سرمایه­ گذاری کنید

مقداری سرمایه ­گذاری در دفاتر خانگی کارمند شما می ­تواند برای تعلق خاطر کارکنان بسیار مفید باشد. کارمندان اداری، اغلب، در مجموعه کاری خود به چند چیز عادت می­کنند، مانند میز، صندلی، زیرپایی، یا سایر وسایل راحتی اداری.

دورکاری، بسیاری از افراد را از این چیزها محروم کرده است، و ممکن است آنها با کار خود از خانه مشکل داشته باشند. تخصیص بودجه به هر یک از کارمندان، به آنها اجازه می ­دهد در دفتر خانه خود راحت­تر بوده، و دلگرمی بیشتری برای سخت کار کردن احساس کنند.

کارمندان شما با این حرکت، احساس می­کنند حمایت می ­شوند و به آنها توجه می­ شود، که به نوبه خود، به افزایش مشارکت منجر خواهد شد.

10) بازخورد بخواهید

یک روش نتیجه­بخش برای اطمینان از تعلق خاطر و مشارکت کارکنان دورکار، درخواست بازخورد از تیم خود می­باشد. کارکنان احساس می­کنند نظرات و بازخوردهای آنها ارزشمند است، آنها را نسبت به آنچه که انجام می­گیرد، فعال و علاقه­مند نگه می­دارد.

اغلب، در هنگام دورکاری، ممکن است احساس کنید شرکت بدون شما پیش می­رود، و ممکن است نظر شما اهمیتی نداشته باشد، که می­تواند به احساس ناامیدی و عدم تعلق خاطر کارکنان منجر شود. البته، ما این را نمی‌خواهیم، و ایجاد احساس ارزشمندی و مهم بودن در کارکنان می‌تواند برای بهبود مشارکت و تعلق خاطر بسیار مهم باشد.

می­توانید در مورد هر چیزی درخواست بازخورد کنید:

  • فعالیت­های تیم اجتماعی
  • دغدغه ­ها یا مسائل مربوط به هر کار یا پروژه در حال انجام
  • روش­هایی که به واسطه آنها می­توان فرآیندهای موجود را بهبود بخشید
  • سطح پشتیبانی دریافت شده در حین دورکاری

اگر بازخورد را از کارمندان دورکار خود جمع­ آوری می­ کنید، اطمینان حاصل کنید که نشان می ­دهید به بازخورد آنها اهمیت می­دهید. به اشتراک گذاشتن بروزرسانی­های منظم در خصوص نحوه عملکرد براساس بازخورد آنها و اجرای بازخورد آنها می­تواند اعتماد بیشتری ایجاد کرده، و به کارکنان نشان بدهد که این بازخورد چقدر می ­تواند مهم باشد.

11) ملاقات ­های هفتگی مکرر

ملاقات های هفتگی مکرراختصاص دادن زمانی برای ملاقات ­های هفتگی مکرر با کارمندان دورکار شما می ­تواند برای افزایش مشارکت و تعلق خاطر، و حصول اطمینان از این مسئله عالی باشد که آنها احساس می­کنند دیده و شنیده می­شوند.

ممکن است این ملاقات­ ها به دو بخش تقسیم شوند، نیمی برای صحبت درباره کار، و نیم دیگر برای یک صحبت دوستانه کلی. این مورد مفید است، زیرا شما را قادر می ­سازد کارمندان خود را در سطح شخصی بشناسید، و در عین حال، درباره کار نیز صحبت کنید – این مورد، ترکیبی از هر دوی این عناصر است، که به شما کمک خواهد کرد آنها را بهتر مدیریت کرده یا حتی بهتر با آنها کار کنید.

درباره زندگی بیرون و داخل کار صحبت کنید – اگر کارفرمای شما به کارکنان خود علاقه داشته باشد، آنها احساس ارزشمندی و احترام خواهند داشت، و در محل کار، احساس انگیزه و خرسندی بیشتری خواهند داشت.

12) برنامه­ های انعطاف­ پذیر را تقویت کنید

توانمندسازی کارکنان خود برای مدیریت برنامه­ هایشان، به شکل خودکار، به بهبود مشارکت و تعلق خاطر منجر خواهد شد، زیرا به ایجاد اعتماد و احترام متقابل کمک می­ کند.

تا زمانی که کارمندان شما همچنان کار خود را بموقع و طبق استاندارد مورد انتظار انجام می ­دهند، و هنوز هم قادر هستند به شکل کارآمد با همکاران خود همکاری کنند – آزادی انتخاب برنامه و ساعات کاری آنها را مد نظر قرار بدهید.

به منظور حصول اطمینان از این مسئله که هنوز همکاری مؤثری صورت می­گیرد، تعیین زمان‌هایی به صورت خاص برای کار تیمی می‌تواند ایده خوبی باشد – در این زمان‌ها، همه کارکنان باید آنلاین و در دسترس باشند.

13) بسته­ های فعالیت در خانه

فقط بنا به این دلیل که کارمندان شما به صورت دورکاری کار می­کنند، به این معنی نیست که همه فعالیت­های مشارکت کارکنان باید مجازی باشد – چه کسی تصور می­کرد!

یک ایده عالی برای افزایش مشارکت و تعلق خاطر کارکنان، ارسال بسته­ های فعالیت کارمندان دورکاری برای شما است. دور کردن آنها از صفحه نمایش و سرگرم شدن با برخی فعالیت­ های دیگر می ­تواند به آنها کمک کند خلاقانه­تر فکر کرده، و با نشاط به سمت کامپیوترهای خود بازگردند.

مجدداً، این مورد می ­تواند به یک مسابقه و رقابت تبدیل شود – به عنوان مثال، یکی از فعالیت­ها، یک پروژه هنر دستی است، می­توانید از همه کارمندان بخواهید تصویری از چیزی که ساخته­ اند، ارسال کنند، و جوایزی به برندگان و نفر دوم اهدا کنید. جوایز همیشه کارکنان را تشویق می­ کنند در این فعالیت­ها شرکت کنند، و به نوبه خود، مشارکت و تعلق خاطر آنها را افزایش خواهد داد.

14) مسابقات در سطح شرکت

برگزاری مسابقات بزرگ در سطح شرکت، یک ایده عالی برای مشارکت و تعلق خاطر کارکنان است. آغاز مسابقات برای همه دفاتر و تیم­های جهانی می­تواند به تقویت کار تیمی و ایجاد روابط در سراسر شرکت کمک کند.

با وجود دورکاری، به آسانی می‌توان احساس جدایی کرد – بنابراین، این نوع مسابقات بزرگ برای موارد ذیل عالی است: یادآوری به کارکنان در خصوص شرکت گسترده‌تری که بخشی از آن هستند، و در حال تعامل نگه داشتن آنها با افراد بیشتری که ممکن است معمولاً، با آنها صحبت نکنند.

جوایزی که می‌توان برنده شد نیز کارکنان شما را بیشتر تشویق خواهد کرد فعال مانده و سخت کار کنند – به خاطر داشته باشید، کارمندان ارزشمند یا ارزش­گذاری شده، کارکنان خوشحالی هستند!

15) استراحت­های مجازی برای صرف قهوه

coffee break at workبرای بسیاری از ما، یک قهوه غلیظ، بخشی از روتین روزانه ما است – بنابراین، چرا این کار را به یک رویداد اجتماعی، و فرصتی برای افراد در جهت به اشتراک­گذاری این بخش از روز تبدیل نکنیم، درست مانند اولین چیز در اداره که وقتی همه دور هم جمع می­شوند، قهوه صبح خود را درست می­کنند.

حتی یک ملاقات کوتاه 15 دقیقه­ ای در صبح به صورت چند بار در هفته، می­تواند کارمندان شما را قادر سازد روابط خود را گسترش داده، و روز تعطیل خود را به خوبی آغاز کنند.

معرفی مواردی مانند این می‌تواند به کارمندان کمک کند آسانتر خود را با دورکاری تطبیق بدهند – داشتن احساس ‘عادی بودن’، و آغاز روز تعطیل خود با یک قهوه و صحبت‌های کوتاه با همکاران مانند کاری که در اداره انجام می‌دهید، می‌تواند در بهبود مشارکت، شادی و انگیزه کارکنان عالی باشد.

16) تمرینات مجازی هفتگی

تمرینات مجازی را به صورت هفتگی برای کارمندان خود تنظیم کنید. تغییر تمرین در هر هفته و یا داشتن حق انتخاب از گزینه­های تمرین مختلف در هر هفته، حضور را افزایش خواهد داد، زیرا توانایی­ها و گروه­های سنی بیشتری را ارضا می­کند.

رهبری یک سبک زندگی سالم و فعال، برای تندرستی کلی افراد، هم در کار و هم در زندگی شخصی شما، مهم است. دورکاری می­تواند سبب حواس­پرتی از یک سبک زندگی سالم باشد، و برخی از افراد در حالی که از خانه کار می­کنند، سبک زندگی ناسالم­تری دارند. تشویق کارکنان خود به فعال بودن با تمرینات هفتگی، به ایجاد مجدد یک سبک زندگی سالم، و ایجاد احساس بهتر در آنها کمک خواهد کرد!

برای کارمندان، ارائه این خدمات سبب افزایش مشارکت و تعلق خاطر خواهد شد، زیرا احساس می­کنند شرکت شما مراقب آنها و تندرستی آنها است. این کار برای کارمندان مفید خواهد بود، زیرا به آنها اجازه می­دهد استراحتی در کار داشته باشند، و سلامت کلی خود را بهبود ببخشند.

17) تماس­های ببین و بگو (یا نشان بده و تعریف کن)

ممکن است ببین و بگو در ابتدا باعث شود احساس کنیم به مدرسه برگشته‌ایم، اما در واقع، می‌تواند یک روش عالی برای آشنایی با کارمندان و همکاران دورکار شما باشد، بطوریکه ممکن است در حالت عادی با آنها آشنا نباشید - حتی اگر آنها را هر روز در اداره می ­دیدید.

یک ‘ببین و بگوی’ مجازی برنامه ­ریزی کرده، و از کارمندان خود بخواهید هر کدام، چیز جالبی را به اشتراک بگذارند. این می ­تواند هر چیزی باشد که آنها می­خواهند، حیوان خانگی، مهارت، آخرین گجت آنها، و یا شاید لباس مورد علاقه آنها – امکانات بسیار زیادی وجود دارد.

مجدداً، در صورتی که کارکنان شما احساس کنند شرکت و همکارانشان به آنها علاقه­ مند هستند، و به اندازه کافی به برگزاری رویدادهای سرگرم­ کننده­ ای مانند این اهمیت می ­دهند، تمایل بیشتری به مشارکت و فعالیت خواهند داشت.

18) بخش­های مختلف شرکت را به هم متصل کنید

برای کارمندان دورکاری، اغلب، احساس می­شود که شما هر روز با همان گروه کوچک از افراد کار می­ کنید. زمانی که در دفتر اداره هستید، ملاقات و صحبت کردن به شکل منظم با افرادی از بخش­ها و تیم­های مختلف، عادی است – فقط بنا به این دلیل که آنها را در اطراف دفتر می­بینید، و احتمالاً، برای صحبت دوستانه با آنها توقف می­کنید. البته، در خانه، بسیار بعید به نظر می ­رسد که این اتفاق بیفتد، امیدواریم ... بنا به همین دلیل است که برنامه­ ریزی به موقع برای کارمندان خود برای ملاقات با سایر بخش­ها یا تیم­ها، ایده خوبی است.

این ملاقات­ها در یک محیط رسمی یا غیر رسمی قابل انجام است، ترتیب دادن برخی ملاقات­ها بین تیم­ها به شکل نسبتاً منظم (شاید یک بخش در ماه)، ایده خوبی است، بطوریکه کارمندان بتوانند یکدیگر را بهتر شناخته، و تصوراتی نسبت به بخش، مسئولیت­ها، و پروژه­ های جاری آنها به دست بیاورند.

19) آن احساس جمعه را حفظ کنید!

صرفاً بنا به این دلیل که شما از خانه کار می­ کنید، بدان معنی نیست که جمعه ­ها باید کمتر هیجان ­انگیز باشند! رسیدن به پایان یک هفته سخت، همواره باید مجلل بوده، و به نوعی با پاداش همراه باشد.

یک ملاقات تیمی سرگرم­ کننده، نوشیدنی­های ‘از راه دور’ بعد از کار، مسابقه جمعه چطور است ... انتخاب­ ها بی پایان هستند. (می ­توانید از برخی فعالیت­های دیگری که در این مقاله درباره آنها صحبت کردیم، برای فعالیت جمعه خود استفاده کنید)

کارکنان شما که بعد از یک هفته طولانی در محل کار احساس می­کنند پاداش دریافت کرده و خوشحال هستند، می‌توانند تعطیلات آخر هفته خود را بهبود ببخشند، و آنها را برای هفته کاری بعدی، بیشتر تحریک و آماده می­کند. خرسند و با انگیزه نگه داشتن کارمندان، کلید افزایش مشارکت و وتعلق خاطر آنها است!


3 نکته برای حفظ فعالیت­های کارمندان دورکار

معرفی فعالیت‌های اجتماعی جدید به گروه‌های بزرگی از افراد می‌تواند کار بزرگی به نظر برسد، بنابراین، به منظور موفقیت ­پذیرتر کردن آن، پیشنهاد می‌کنیم:

  • به منظور آزمایش ایده، ابتدا، فعالیت­ها را در تیم­ها یا بخش­های کوچکتر معرفی کنید.
  • به منظور به اشتراک گذاشتن هر گونه بار سازمانی، تشکیل یک کمیته اجتماعی، یا نمایندگانی از بسیاری زمینه­ های کسب و کار را، در صورت امکان در نظر داشته باشید.
  • به منظور تأثیرگذاری به بیشترین میزان، تقویمی از رویدادهای پیرامون جشن­های مهم، مانند هفته بین­ المللی شادی در محل کار، را در طول سال برنامه ­ریزی کنید.

خب والسلام. فهرستی از ایده­ ها برای فعال نگه داشتن کارمندان دورکار و تشویق پیوند تیم در اختیار شما است. آنها را مرور کرده، و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. اگر ایده دیگری دارید، در صورت تمایل، از طریق رسانه­های اجتماعی با ما در تماس باشید.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://www.analytics-365.com/blog/20-employee-engagement-activities-for-remote-teams-in-2022/
آدرس کوتاه شده: